پروفسورها

هر چی را که دوست داشته باشید می توانید در اینجا پیدا کنید

پروفسورها

هر چی را که دوست داشته باشید می توانید در اینجا پیدا کنید

مرگ به‌همگی ما لبخند می‌زند، تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که لبخندش را با لبخند پاسخ گوییم. "اورلیوس"

طبقه بندی موضوعی

۱۸ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰تیر
 
توافق در ازدواج

اگر پیش از ازدواج حساب برخی اصول اساسی را روشن کنید و در موردشان با همسر آینده خود به توافق برسید و البته اگر تا پایان راه بر این توافق پایبند باشید، می‌توانید به طولانی بودن عمر عشق‌تان هم امیدوار شوید.


شاید حرف زدن در مورد این اصول، شما را در آغاز مضطرب یا نگران کند و اختلاف‌نظر‌هایی که در این موارد با آنها مواجه می‌شوید، میانه‌تان را چند ساعت یا چند روزی شکرآب کند ‌اما مطمئن باشید این دلخوری‌های کوچک می‌تواند مانع روبه‌رو شدن‌تان با مشکلات بزرگ‌تر شود.


بند اول: یکیش خوبه؟ دوتاش بسه؟

فکر می‌کنید هنوز زود است و از اینکه در مورد صاحب فرزند شدن در آینده یا تعداد بچه‌ها با همسر آینده‌تان صحبت کنید خجالت می‌کشید؟ رودربایستی را کنار بگذارید! این سنگی است که همین امروز و قبل از نشستن پای سفره عقد باید آن را وا بکنید. به خواستگارتان بگویید آیا تمایلی به مادر شدن دارید یا نه و حتی در مورد زمان تقریبی که برای صاحب فرزند شدن در نظر گرفته‌اید با او گفت‌وگو کنید. اگر بچه‌دار نشدید چطور؟ آیا دوست دارید سرپرستی کودکی را به عهده بگیرید یااینکه ترجیح می‌دهید در آن شرایط فکر مادر خطاب شدن را از سرتان بیرون کنید؟


خط قرمز: هنوز برای اینکه در مورد نوع تربیت فرزندتان با همه جزئیاتی که در ذهن‌تان است صحبت کنید کمی زود است اما باید اصول کلی که به آن باور دارید را با همسر آینده‌تان مطرح کنید. مشارکت در انجام کارهای مربوط به فرزندتان، وضعیت شغلی شما پس از صاحب فرزند شدن و.. . از اصولی است که حتما باید پیش از ازدواج‌تان در مورد آنها به حدودی از توافق برسید.


بند دوم: می‌خوام یه قصری بسازم!

قرار است زندگی را چطور شروع کنید؟ خانواده‌تان برای کمک به شما در زمینه‌های مالی اعلام آمادگی کرده‌اند یااینکه قرار است خودتان و همسر آینده‌تان آستین‌ها را بالا بزنید و به حال هزینه‌های عروسی، اجاره خانه، خرید وسایل و... فکری کنید؟ آینده مالی شما قرار است چطور پیش برود؟ شما یک کارمند ساده با ماهی یک و نیم، دو میلیون تومان درآمد هستید یااینکه وارد بازار شده‌اید و چشم‌انداز بهتری برای پول درآوردن دارید؟ قرار است در یکی از طبقات خانه پدری‌تان و در کنار آنها زندگی کنید یا اینکه در خانه سازمانی قدیمی که اداره‌تان به شما می‌دهد زندگی مشترک را شروع می‌کنید؟ همه این موضوعات را با همسر آینده‌تان در میان بگذارید و او را برای شرایطی که قرار است به آن وارد شود آماده کنید.


خط قرمز: خیالبافی ممنوع! هرگز با رویاپردازی آینده‌ای شیرین‌تر و مرفه‌تر از آنچه قرار است برایش بسازید را پیش روی او به تصویر نکشید. این حق همسر شماست که به حرف‌ها و وعده‌های شما تکیه کند و پایش را به قصری خیالی نگذارد.


بند سوم: جیب من؛ جیب تو...

زندگی «مشترک» شما در چه زمینه‌هایی قرار است مشترک باشد؟ آیا قرار است تنها در کنار هم بایستید و قدم‌ بردارید یااینکه بار زندگی را روی دوش‌های‌تان تقسیم کنید؟ ما به شما نمی‌گوییم که سبک زندگی مادربزرگ‌تان که از شوهرش پول‌توجیبی و خرجی خانه می‌گرفت درست‌تر است یا شیوه زندگی همکارتان که پابه‌پای شوهرش برای تامین مخارج خانه کار می‌کند و پول‌هایش را در حسابی مشترک با شوهرش نگه ‌می‌دارد. مهم این نیست که کدام یک از این شیوه‌ها را انتخاب می‌کنید، بلکه مهم این است که بتوانید به حرفی که امروز می‌‌زنید پایبند باشید. اگر شما پذیرفته‌اید که پابه‌پای همسرتان کار کنید و پایه‌های اقتصادی زندگی‌تان را بسازید، باید بدانید این فعالیت‌های‌تان لطف به او نیست بلکه وظیفه‌ای است که خودتان از ابتدا برای برعهده گرفتنش با او توافق کرده‌اید.


خط قرمز: اگر قبول کرده‌اید که از صفر شروع کنید و با کمک هم زندگی‌تان را بسازید، حق ندارید در میانه راه خسته شوید و پشت کسی که به شما تکیه کرده را خالی کنید. شاید راه پیش‌روی‌تان هموار نباشد اما همان راهی است که خودتان روز اول انتخابش کرده‌اید.

‌طولانی بودن عمر عشق‌

بند چهارم: یکی یه‌دونس پسر مامان!

میزان وابستگی شما به خانواده‌تان از دیگر موضوعات اساسی است که باید با همسر آینده خود در مورد آن صحبت کنید. اگر خط قرمز مادر شما برای ازدواج کردن‌تان این است که در یکی از طبقات خانه‌اش ساکن شوید و اگر شما هم به درست بودن این اصل باور دارید، باید خواستگارتان را در جریان این موضوع قرار دهید. گذشته از این اگر شرایط خاصی در روابط خانوادگی‌تان وجود دارد، باید همسر آینده‌تان را تاجایی که به او مربوط می‌شود از آن شرایط باخبر کنید.

درصورتی که قرار است به خانواده‌تان کمک مالی کنید یا اگر یکی از اعضای خانواده‌تان به مراقبت خاصی نیاز دارد و شما در این مراقبت سهم دارید، باید کسی که می‌خواهد زیر یک سقف با شما زندگی کند را در جریان موضوع بگذارید. البته نیازی نیست که برای همسر آینده‌تان همه راز‌های زندگی خانوادگی خود را فاش کنید و اگر موضوعی وجود دارد که گفتن یا نگفتنش تغییری در زندگی مشترک شما و رابطه‌ای که با همسرتان دارید ایجاد نمی‌کند، می‌توانید در موردش سکوت کنید.


خط قرمز: وعده واهی به همسر آینده‌تان ندهید و نگویید در آینده قرار است زندگی‌تان به شکلی تغییر مسیر دهد که خودتان هم می‌دانید عملی نیست.


بند پنجم: اگه خوبم، بدم، اینم که هستم!

حجاب کامل از نظر شما چه تعریفی دارد؟ مرز شما برای برقراری رابطه با دیگران چقدر شبیه مرز‌هایی است که خواستگارتان به آنها باور دارد؟ باور‌های مذهبی‌تان تا چه اندازه به باور‌های او نزدیک است و هر کدام از شما تا چه اندازه سنتی رفتار و زندگی می‌کنید؟ این موضوعات اساسی هم ازجمله اصولی هستند که پیش از ازدواج باید در موردشان با همسر آینده خود صحبت کنید و با این کار جلوی بسیاری از دعواهای بعد از ازدواج را بگیرید.


خط قرمز: به دنبال تغییر دادن شریک زندگی‌تان نباشید؛ او همانی است که امروز می‌بینید و اگر خود امروزش را نمی‌پسندید، به جای برنامه‌ریزی کردن برای تغییر دادن او همین امروز عقب بکشید و خوشبختی را در کنار فرد دیگری جست‌وجو کنید.


بند ششم: می‌خوام برم کوه...

تکلیف اهداف و آرزوهای‌تان را با خواستگارتان روشن کنید. آرزوی دکتر شدن دارید و می‌خواهید برای درس خواندن در یکی از دانشگاه‌های معتبر در کشوری دیگر اپلای کنید؟ شاید همسر آینده شما میلی به خروج از کشور حتی برای یکی، دو سال را هم نداشته باشد.

پس قبل از آنکه او را وارد زندگی‌تان بکنید، در این مورد با هم صحبت کنید. اگر قرار است در شهر دیگری کار کنید، اگر آرزوی وارد شدن به گروه سیاستمداران را دارید و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کرده‌اید و حتی اگر اهل کوه‌پیمایی‌های چند روزه یا هر جمعه فوتبال بازی کردن با دوستان‌تان هستید، همسر آینده‌تان را از این اهداف و علایق باخبر کنید. شاید او دوست داشته باشد مرد زندگی‌اش هر صبح جمعه با خانواده صبحانه بخورد و اگر همین حالا سنگ‌های‌تان را با او وا نکنید، ممکن است از همان هفته بعد از عقد، هرجمعه را با اوقات تلخی بگذرانید.


خط قرمز: وقتی نامزدتان در مورد این اهداف، آرزو‌ها، عادت‌ها یا علایق با شما صحبت می‌کند، حرف‌هایش را جدی بگیرید. حتی اگر تصور کنید بعد از ازدواج مانع او برای رسیدن به این خواسته‌ها می‌شوید و بعد از عروسی هم به این هدف‌تان برسید، نمی‌توانید تاثیر منفی کور کردن علایق همسرتان را از زندگی مشترک خود پاک کنید.

Mahdi_turkoglu
۳۰تیر
 
چرا این همه غمزده ایم

از قدیم گفته اند «خنده بر هر درد بی درمان دواست». خنده یا شادی؟آیا این دو با هم تفاوتی هم دارند؟ رتبه شادی و نشاط در کشورمان از میان ۱۵۷ کشور دنیا، ۱۱۵ است. یعنی میتوان برعکسش را هم گفت که ما کشور غمگینی هستیم. مسلماً شاد بودن و شاد زیستن به شرایط زندگی بستگی دارد اما همه اش این نیست. بعضی چیزها ریشه های عمیق تر فرهنگی دارد.


اینها یک طرف، دعوت اجباری برخی رسانه ها و کارشناسان هم به خندیدن یک طرف. فرض کنید از نظر اقتصادی زیر فشار هستید و برای کرایه آخر ماه خانه مانده اید که چه کنید. همان موقع که توی فکر هستید گوینده خوشحال رادیو داد میزند « بخند...در هر شرایطی بخند. بخند که دنیا به رویت بخندد» لبخند تلخی می زنید و در دل می گویید: «خوشا به حال دل خجسته ات»


دکتر شیری میگوید:« مگر می شود افرادی که از نظر فکری و شخصیتی سالم باشند در هر شرایطی بخندند؟ قطعاً نخواهند خندید. اینگونه جملات اصلاً قابل فهم نیست. مگر اینکه بگوییم خندیدن یک جور تمرین است مثل تمرینات ورزشی.» این هم تفاوت خنده و شادی. بله می شود در هر شرایطی خندید اما گاهی خنده همان است که شاعر می گوید از گریه هم غم انگیزتر است.


شادی حسی ترکیبی است که از احساس امنیت مالی گرفته تا روابط عاطفی در آن جمع است. حاصل شرایطی پایدار که دکتر شیری اینگونه تعریفش میکند:

«اگر اصطلاح فرهنگ شادی را به صورت عرفی بپذیریم،واکنشی است که افراد نسبت به محیط اجتماعی خود دارند و اگر بخواهیم این حس خوشایند نسبت به محیط اجتماعی و فرهنگی اطراف آنها را مورد بررسی قرار دهیم باید به سراغ مکانیسم هایی برویم که این حس خوشایند را برای افراد به وجود آورده اند. منظور از مکانیسم همان شرایط است. شرایط و عواملی که افراد در آن زندگی میکنند. وقتی در تحلیل های روانشناختی و اجتماعی و همچنین مبحث مهم جامعه شناسی اوقات فراغت این مسأله را بررسی میکنیم معمولاً این حس خوشایند معلول شرایط پایدار است. بنابراین شادمانی که گاه در برخی پیامکها به صورت طنز یا جوک میبینیم که یک حس خوشایند لحظه ای هم دارند از یک شرایط پایدار سرچشمه نمی گیرند و معمولاً در یک شرایط غیر قابل پیش بینی اتفاق می افتند.


جامعه ما در حال گذار است و مؤلفه هایی مثل فرهنگ و اقتصاد و خیلی چیزهای دیگر معمولاً شرایط باثباتی ندارند و مدام در حال تغییرند. وقتی تاریخ چند دهه اخیر ایران را مطالعه کنید می بینید با تغییر مدیریتها سلیقه های جدیدی اعمال می شود و از نظر حوزه فرهنگی که بحث اصلی ما هم هست شرایط با ثباتی نداریم و تاکنون نتوانسته ایم تعریف درستی از الگوهای فرهنگی در جامعه خود داشته باشیم و نتوانسته ایم درباره آداب و رسوم مان صحبت کنیم و از همه مهمتر اینکه نتوانسته ایم فاصله بین فرهنگ رسمی و غیر رسمی را به حداقل ممکن برسانیم.


شادی حسی ترکیبی از احساس امنیت مالی گرفته تا روابط عاطفی

منظور از فرهنگ رسمی فرهنگی است که از طریق رادیو و تلویزیون و وسایل ارتباط جمعی تولید و تبلیغ و ترویج می شود و منظور از فرهنگ غیر رسمی، آن روابط فرهنگی- اجتماعی و آداب و رسومی است که دور از چشم حکومتها در بین مردم وجود دارد. زمانیکه فاصله بین فرهنگ رسمی و غیر رسمی زیاد شود مردم به خودسانسوری روی می آورند و اینکه عقایدشان را همه جا مطرح نکنند. اینها باعث می شود افراد همیشه نگاه محتاطانه نسبت به پیرامونشان داشته باشند. در این شرایط شادمانی حالت سلبی پیدا میکند در این شرایط مردم بیشتر در ارتباط با وقایع پیش بینی نشده شاد میشوند. اتفاقی در جامعه می افتد و مردم در شبکه های اجتماعی درمورد آن جوک می سازند و شادمانی لحظه ای ایجاد میکنند.


در مورد برنامه شادی مثل خندوانه می پرسم و تأثیری که چنین برنامه هایی ممکن است در روحیه عمومی مردم داشته باشد. دکتر شیری میگوید:« این یک مسکن است. برنامه های شاد تلویزیونی خوبند و به مردم کمک میکند تا کمی عقده های درونی تخلیه شود ولی واقعیت این است که مسکن است. در کشور ما شکل گیری فرهنگ شادی خیلی زمانبر است چون مؤلفه های فرهنگی ناگهان ایجاد نمی شوند. مثلاً فرض کنید به لحاظ اجتماعی یک دوره انقباض فرهنگی داریم و همه چیز محدود می شود و در دوره بعد یکدفعه گشایش داریم. در دوره گشایش یک حس خوشایندی به آدم دست میدهد اما این واکنشی است به انقباض فرهنگی که قبلاً وجود داشته. اما در جوامعی که پایدار و با ثبات هستند در واقع یک ریتم تغییر مشخصی وجود دارد. به این صورت نیست که بگوییم از پس یک دوره بسته به دوره شادی رسیدیم.»


حال با این اوصاف رویکرد نهادهای رسمی نسبت به نهادینه شدن فرهنگ شادی در جامعه ایران چگونه بوده است؟ « ما خیلی سلیقه ای عمل کرده ایم. در بعضی موارد تصمیم گیری برایمان سخت است. مشکلی که در تصمیم گیری های حوزه فرهنگی داریم چندگانگی است که در رأس تصمیم گیری ها و تدوین استراژی های فرهنگی و سیاست گذاری های فرهنگی وجود دارد. مثلاً مجوزی به یک کنسرت داده میشود. در یک شهر این کنسرت برگزار می شود و در شهری دیگر برگزار نمی شود و در شهر دیگری برگزار می شود آخر هم به هم می ریزد.

Mahdi_turkoglu
۳۰تیر
 
۱۷ اقدام روزانه برای اینکه باهوش تر باشید

هوش قابل‌ رشد است و کارهای زیادی برای تقویت آن می‌توانید انجام دهید.


برای باهوش بودن به سه چیز نیاز دارید:

۱. آموزش دیدن برای فرایندهای فکری

۲. داشتن اطلاعات زیاد

۳. تمرکز کردن بر یک مشکل یا ایده


بعنوان مثال، توماس ادیسون به این دلیل می‌توانست روی لامپ برق فکر کند که:

۱. برای اینکه یک متفکر منطقی باشد آموزش دیده بود

۲. درمورد مهندسی برق چیزهای زیادی می‌دانست

۳. روی حل یک مشکل تمرکز کرده بود

Mahdi_turkoglu
۳۰تیر

ایده ساخت شهر عمودی در خاور میانه ایده ای متفاوت و جالب خواهد بود. یک شرکت ایتالیایی به نام «معماری لوکا گورکی» به تازگی از طرح بلندپروازانه خود برای ساخت یک آسمانخراش عظیم در خاورمیانه رونمایی کرده است.

 

این آسمانخراش، «شهر عمودی» نام دارد و بر روی بستر دریا قرار خواهد گرفت. گفته می شود ارتفاع این سازه 750 متر خواهد بود.

 

ایده ساخت شهر عمودی در خاور میانه + تصاویر

شهر عمودی

 

شهروندان می توانند از طریق راه آبی، خشکی و هوا به این ساختمان دسترسی پیدا کنند. قایق ها در نقاط مناسبی به آسمانخراش الحاق خواهند شد و یک فرودگاه نیز برای بالگردها در نظر گرفته شده است. همچنین، نوعی پل ویژه، امکان دسترسی عابران پیاده، خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی به برج را فراهم می سازد.

 

در صورت ساخت، این آسمانخراش دارای واحدهای ماژولار با ارتفاع 72 و قطر کلی 155 متر خواهد بود.

 

آسمانخراش مزبور در فضایی به مساحت 800 هزار متر مربع ساخته خواهد شد و دارای آپارتمان، خانه های دوبلکس و ویلاهایی در اندازه های متعدد برای 2500 سکنه خود خواهد بود. باغ های عمومی بزرگ و نواحی سبز نیز در تمامی برج وجود خواهند داشت تا حس جامعه بودن را ارتقا دهند.

 

گفته می شود این آسمانخراش از لحاظ تامین انرژی خودکفا خواهد بود. شکل منحصر به فرد این برج، شبکه ای سه بعدی را خلق خواهد کرد و غشایی از شیشه های فتوولتائیک آن را احاطه می کنند.

 

این شیشه ها الکتریسیته لازم برای کل ساختمان را ارائه خواهند دارد و آسمانخراش را از لحاظ انرژی خودکفا خواهند کرد؛ همچنین انرژی مازاد این سازه را می توان به ساختمان های موجود در خشکی ارائه داد.

 

انتظار نمی رود طرح پیشنهادی این سازه به زودی عمل شود اما با متراکم شدن شهرها و کمبود فضای ساختمانی، ایده ساخت برج های مسکونی عظیم در آن سوی سواحل جالب به نظر می رسد.

 

ایده ساخت شهر عمودی در خاور میانه + تصاویر

ایده شهر عمودی

ایده ساخت شهر عمودی در خاور میانه + تصاویر

شهر عمودی در خاورمیانه

ایده ساخت شهر عمودی در خاور میانه + تصاویر

Mahdi_turkoglu
۲۵تیر


کاپیتان دوست داشتنی و محبوب رئالی ها، ایکر کاسیاس به زودی و طبق شایعات رئال مادرید را ترک خواهد کرد.

 

گروهی از هواداران رئال مادرید روز گذشته به جدایی احتمالی کاسیاس از رئال مادرید واکنش نشان دادند. یکی از جالب ترین ها حمایت ها مربوط به هواداری بود که طرح های عجیب و جالبی را برای خودروی خود انتخاب کرده بود.

 

طرح های دیدنی از کاسیاس بر روی خودروی یک هوادار + عکس

کاسیاس

Mahdi_turkoglu
۲۵تیر

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که آدم های ثروتمند این همه سرمایه را از کجا می آورند و چگونه هر چه می گذرد سرمایه آنها بیشتر و بیشتر می شود.

 

اگر فساد مالی و رانت‌خواری را به کناری نهیم، معمولا و به شکل قانونی دو شیوه برای میلیونر شدن وجود دارد. یکی بهره گرفتن از مزایای آقازادگی و فوت “دلخراش” و “نابهنگام” پدری ثروتمند است و دیگری داشتن ایده و پشتکار.

 

نمونه اول میلیونر شدن برای ناپلئون هیل، نویسنده کتاب “بیندیشید و ثروتمند شوید” جذاب نبوده. اما نمونه “افراد خودساخته” موضوع تحقیق و پژوهشی بوده که در کتاب یادشده منتشر شده است. کتابی که از زمان انتشار آن تا به امروز هفتاد میلیون از آن به فروش رسیده ست.

 

میلیونرها هم مثل سایر انسان‌ها “فردیت” خود را دارند. اما آیا می‌توان در بین آن‌ها نکات مشترکی هم یافت؟ مثل عادات مشابهی که الگوی زندگی‌شان باشد؟ اصولا این میلیونرها که به افراد خودساخته شهره‌اند، چگونه انسان‌هایی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

 

ناپلئون هیل برای پاسخ به این پرسش‌ها زندگی و کار و کارنامه ۵۰۰ میلیونر را زیر ذره‌بین برده است. خصوصیت بارز همه این افراد توانایی تصمیم‌گیری و عزمی جزم برای تحقق تصمیم‌های‌شان است.

 

میلیونرها شنوندگانی خوب!

 

یکی از ویژگی‌های میلیونرها توانایی فوق‌العاده آن‌ها در شنوایی است. آن‌ها شنوندگان بسیار خوبی هستند. به قول ناپلئون هیل راز اصلی مشترک در همه این میلیونرها را باید در این توانایی جست: گوش‌هایت را خوب تیز کن، چشم‌هایت را هم کاملا باز و دهن‌ات را ببند و بی‌خود حرف نزن!

 

مگر نه آنکه کسانی که خیلی حرف می‌زنند، عملا فرصت زیادی برای‌شان نمی‌ماند که دست به کاری دیگر بزنند؟ حال آنکه عمل مهم‌تر از کلام و حرف است و نتیجه بیش‌تری هم به بار می‌آورد. ریش‌سفیدان هم همواره گفته‌اند که خداوند به آدمی یک دهان داده و دو گوش و حکمت آن هم این بوده که انسان بیش‌تر بشنود تا حرف بزند.

 

نویسنده می‌گوید که حتما آدم باید درباره دست‌آوردهایش حرف بزنند و به جهانیان بگوید که چه کرده است. اما پسندیده آن است که اول کاری بکند و بعد درباره آن حرف بزند.

 

دیگر رازهای مشترک میلیونرها برای پولدار شدن

ناپلئون هیل سایر رازهای مشترک میلیونرها را این چنین دسته‌بندی کرده است:

 

هدف مالی خود را باید هر چه دقیق‌تر تعیین کنید

 

این که بیاییم و مدعی شویم که مایل به ثروتمند شدن هستیم، کفایت نمی‌کند. هدف مسیر را تعیین می‌کند و هر چه هدف دقیق‌تر تعیین شده باشد، مسیر روشن‌تر ترسیم خواهد شد.

 

در زندگی به هیچ کسی هیچ چیزی را به رایگان نمی‌دهند

 

بدیهی است که برای رسیدن به هدف تعیین‌شده باید از خود مایه گذاشت. باید برای خودتان روشن کنید که برای رسیدن به هدف خود حاضر به چه کاری هستید؟ به سخن دیگر حاضرید از چه چیزهایی در زندگی بگذرید. تنها تلاش و پیگیری شماست که دست آخر رسیدن به هدف را می‌تواند ممکن سازد.

 

برای رسیدن به هدفی که تعیین کرده‌اید، حتما زمان مشخص کنید

 

مثلا بگویید که کی می‌خواهید به این هدف دست یابید. عدم تعیین زمان عملا باعث آن می‌شود که زمان تحقق هدف‌تان به آینده نامشخص موکول شود و عملا هرگز به آن دست نیابید.

 

برنامه ای روشن برای این دوره تنظیم کنید

 

حال که هدف و زمان تحقق آن را تعیین کردید، می‌باید برنامه‌ای روشن برای این دوره تنظیم کنید و مسیر را ترسیم کنید. و مهم‌تر اینکه پس از تنظیم برنامه، بدون فوت وقت دست به کار شوید. هیچ چیز بدتر از آن نیست که آدمی برنامه را برای کشوی میز کارش تنظیم کند! مهم این است که برنامه‌ را دقیق به روی کاغذ بیاورید. برنامه‌ای ثبت‌شده در اوهام و تخیل به همان شکل که تنظیم می‌شود، نقض خواهد شد. همه چیز را بنویسید. از همه کارهایی که حاضرید برای رسیدن به هدف انجام دهید و گام‌های برنامه‌ای را که برای رسیدن به هدف تعیین کرده‌اید، دقیق و روشن ثبت کنید.

 

روزی دو بار این برنامه را با صدای بلند بخوانید

 

یک بار صبح‌ها پس از بیدار شدن و یک بار شامگاهان و پیش از رفتن به بستر. خواندن برنامه در صبح‌ها یادآور گام‌ها و اقداماتی است که برای خود تعیین کرده‌اید و شب‌‌ها جمع‌بست همه آن چیزهایی است که در طول روز به دست آورده‌اید.

 

و فراتر از این توصیه‌ها، ناپلئون هیل نکات مشترک دیگری در شیوه و نوع زندگی میلیونرها را تشخیص می‌دهد. مثلا اینکه همه آن‌ها صبح‌ها خیلی زود از خواب بیدار می‌شوند، مرتب و مستمر ورزش می‌کنند، آماده آموختن هستند و برای این کار وقت کافی در نظر می‌گیرند و به گونه‌ای منظم و مستمر با همفکران خود نشست و برخاست دارند و از کمی وقت نمی‌نالند.

Mahdi_turkoglu
۲۵تیر

ماسک های بسیار زیبا و خلاقانه حیوانی که با تکه های کوچک کاغذ ساخته شده اند.

 

هنرمند خلاق املی هایپولایت طراح جوان این ماسک های حیوانات را با استفاده از صد ها تکه کاغذ کوچک طراحی کرده است. او می گوید که من طبیعت را دوست دارم و برای طراحی هایم بیشتر از حیوانات و زیستگاه طبیعی آن ها الهام می گیرم.

 

ماسک های حیوانی زیبا با تکه های کوچک کاغذ

Mahdi_turkoglu
۲۰تیر

مردانی که ریش زیادی دارند از این به بعد می توانند با این اختراع جالب به راحتی از شنا کردن لذت ببرند.

 

کلاه شنا نوآورانه طراحی شده توسط ویرجین قطار برای شناگرانی است که دارای ریش هستند و نمیخواهند ریش خود را از دست بدهند چون ریش در آب ممکن است از سرعت شناگران بکاهد. این کلاه به آنان کمک میکند که آنها به حداکثر سرعت برای شناگری برسند در واقع این کلاه با ظاهری شیک طراحی شده تا استایل و ژست شناگران را بر هم نزند.

 

کلاه عجیب شنا برای ریشو ها

کلاه شنا افراد ریشو

کلاه عجیب شنا برای ریشو ها

کلاه مخصوص افراد ریش دار

کلاه عجیب شنا برای ریشو ها

 

Mahdi_turkoglu
۲۰تیر

این لاک پشت غول پیکر هر روز به همراه صاحب خود پیاده روی می کند.

 

مردی که صاحب یک لاک پشت غول پیکر است و عادت دارد این حیوان خانگی آرام و بی آزارش را برای پیاده روی در خیابان های توکیو بیرون ببرد.

 

ساکنان توکیو به تازگی چند گزارش تصویری از پیاده روی آرام ترین حیوان خانگی دنیا تهیه و آنها را انتشار داده اند: مرد مسنی لاک پشت سولکاتای آفریقایی خود را برای پیاده روی دور شهر بیرون می برد.

 

از اندازه این لاک پشت غول پیکر پیداست که این جفت مرموز احتمالا مدت مدیدی است با هم زندگی می کنند و لاک پشت همیشه با وفاداری تمام در کنار صاحبش بوده و هیچوقت اون رو تنها نگذاشته است.

 

این لاک پشت اونقدر صبور است که حتی بعضی وقت ها اجازه می دهد صاحبش یک سری لباس های بامزه تنش کند و اون رو با لباس برای گردش بیرون ببرد.

 

عکس های جالب و دیدنی از پیاده روی لاک پشت غول پیکر

لاک پشت غول پیکر

عکس های جالب و دیدنی از پیاده روی لاک پشت غول پیکر

عکس های لاک پشت غول پیکر

عکس های جالب و دیدنی از پیاده روی لاک پشت غول پیکر

پیاده روی لاک پشت غول پیکر

عکس های جالب و دیدنی از پیاده روی لاک پشت غول پیکر

Mahdi_turkoglu
۲۰تیر

دوربین های کروی شکل برای عملیات ویژه پلیس های آمریکایی ساخته شده اند.

 

پلیس آمریکا به تازگی ۱۰۰ دوربین کروی از شرکت بانس ایمجینگ دریافت کرده که می‌تواند در عملیات به آن‌ها کمک کند. پلیس می‌تواند در عملیات و در نقاط کور، این توپ مجهز به شش لنز را پرتاب کرده و عکس کروی تهیه شده توسط آن را روی دستگاه اندروید و یا آی‌او‌اس دار مشاهده کند.

 

دوربین های کروی پلیس های آمریکایی + عکس

دوربین های کروی شکل پلیس آمریکا

 

گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانند چنین عکسی تهیه کنند اما گرفتن خروجی بیش از یک دقیقه زمان می‌برد. با فناوری جدید شرکت بانس ایمجینگ، تهیه این عکس در کسری از ثانیه صورت می‌گیرد. این دوربین توپی، مجهز به ال‌ای‌دی برای تصویربرداری در محیط‌های خاموش بوده و تا ۲۰ متر می‌تواند از کاربر دور شود.

 

تهیه و تنظیم : مجله تکناز

Mahdi_turkoglu
۱۶تیر

 

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

کارت پستال های زیبا

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

زیباترین کارت پستال های شب قدر

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

کارت پستال های زیبای شب قدر

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

کارت پستال های فانتزی

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

کارت پستال های زیبا

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

کارت پستال شب های قدر

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

کارت پستال شب های قدر

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

زیباترین کارت پستال ها

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

انواع زیبای کارت پستال

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

کارت پستال های ویژه شب قدر

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

کارت پستال های شب های قدر

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

کارت پستال های شب قدر

کارت پستال های زیبا ویژه شب های قدر

Mahdi_turkoglu