پروفسورها

هر چی را که دوست داشته باشید می توانید در اینجا پیدا کنید

پروفسورها

هر چی را که دوست داشته باشید می توانید در اینجا پیدا کنید

مرگ به‌همگی ما لبخند می‌زند، تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که لبخندش را با لبخند پاسخ گوییم. "اورلیوس"

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۶مهر
 
دختران مجرد! این کار ها را بکنید

قصه مجردماندن، فقط قصه شما نیست. اگر هنوز متاهل نشده اید، از مجرد ماندن فاجعه نسازید و انتظار نداشته باشید هیچ کس هیچ چیزی به شما نگوید. با عزت نفس و خوش بینی دوران مجردی را طی کنید، چرا که روزی حسرت آن را خواهید خورد.


در مقاله قبل گفتیم، در جامعه ی در حال گذار ما که ازدواج کردن پیچیده تر از گذشته شده، تعداد دختران مجردی که هنوز امکان ازدواج پیدا نکرده اند افزایش یافته است. در حال حاضر مهمترین مشکل دختران مجرد ، فشار خانواده و اطرافیان است آن هم در شرایطی که در سیستم تربیتی و سنت رفتاری خانواده این مسئله پیش بینی نشده و تمهیداتی در مورد آن اندیشیده نشده است. گفتیم این روزها دختر مجرد حرف های زیادی راجع به تجرد خودش می شنود و چون نمی داند و یا بهتر بگویم نمی تواند برای حل مشکلش اقدام سریع و مستقیمی انجام دهد، به استرس بیشتر دچار می شود. در این مطلب درباره مشکلاتی و فشارهایی که این دختران در خانواده و جامعه با ‌آن مواجه هستند، صحبت می کنیم.


این فشارها ممکن است چه تبعاتی داشته باشند؟


افزایش احتمال رفتارهای پر خطر

خانواده هایی که برای پیدا کردن شوهر، دخترانشان را تحت فشار می گذارند ممکن است آنها را به سمت موقعیت هایی سوق دهند که دختران برای آن آموزش کافی ندیده اند و بیشتر باعث پشیمانی شود.


افزایش احتمال ازدواج ناموفق

فشارهایی که بر دختران مجرد وارد می شوند، می توانند آنقدر برای آنها آسیب زا باشد که باعث شوند برای فرار از آن به ازدواج با هر کسی تن دهند. بدیهی است این شکل از ازدواج خیلی دوام نمی آورد و دیری نمی گذرد که دختر با مهر طلاق بر شناسنامه اش و زخمی عمیق تر بر روانش به خانه اول باز می گردد.


بیماری های روان تنی

دختران مجرد به خاطر فشارها ممکن است به مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب، نا امیدی، بدبینی، انزوا، زخم معده، سردردهای میگرنی، پرفشاری خون و سایر بیماریهای روان تنی دچار شوند.


از بین بردن فرصت های رشد و پیشرفت

دخترانی که با این فشارها مواجهند نمی توانند از ظرفیت های روانی و هوشی خود به طور کامل استفاده نمایند. در نتیجه فرصت های مضاعفی را از دست می دهند و علاوه بر اینکه از بهبود بخشیدن به استقلال مالی خود باز می مانند، رشد اقتصادی کلان را هم تحت تأثیر قرار می دهند.


این دختران برای کاهش مشکلات خود چه کارهایی می توانند بکنند؟


دهان مردم را نمی شود بست

انتظار نداشته باشید هیچ کس هیچ چیزی به شما نگوید. این که هیچ کس کاری به کار شما نداشته باشد ممکن نیست. برای مثال فرض کنید والدین شما هیچ حرفی درباره آینده با شما نزنند، چقدر این وضعیت برایتان جالب خواهد بود؟ آیا آنها را به کم توجهی متهم نخواهید کرد؟ گذشته از این بسیاری از اطرافیان ما آدم های خوب و دلسوزی هستند که نگران مایند اما خب به دلیل آگاهی کم نمی دانند چگونه باید نگرانی هایشان را ابراز کنند. به همین دلیل توصیه می شود به جای درگیر کردن فکرتان و خودتان با حرف های این و آن، این حرفها و رفتارها را بازتعبیر کنید و برای کسانی که از دلسوزی و بی غرضی شان مطمئنید وقت بگذارید و ضمن گوش کردن به صحبت های آنها درباره دلایل و برنامه های خود به آنها توضیح دهید. یادگرفتن مهارت های مذاکره و همچنین حفظ شوخ طبعی عبور شما از این مسیر را برایتان راحت تر خواهد کرد.

‌دلتنگی های یک دختر مجرد


از دوران مجردی خود لذت ببرید.

فاجعه سازی ممنوع

از مجرد ماندن فاجعه نسازید. تنهایی انتخاب هیچ انسان عاقل و بالغی نیست اما اگر به دلایلی که تحت اختیار و کنترل شما نیستند مجرد مانده اید، عاقلانه و مدبرانه با آن برخورد کنید. فاجعه سازی هیچ مشکلی را از شما حل نمی کند که هیچ، گرفتاری هایتان را بیشتر هم می نماید. پس تا زمان پیدا کردن یک همسر خوب و مناسب، با انرژی و انگیزه به زندگی ادامه دهید.


خوش بین باشید

خوش بین باشید، بیشتر از همه نسبت به خودتان. شما ارزشمندید، یگانه اید، زیبایید و پر از استعداد و توانایی هستید. زندگی هم پر از فرصت های خوب و زیباست که نصیب کسانی می شوند که عزت نفس دارند و خوش بینند.


تمرینی به نام جرأت ورزی

بخش زیادی از توقعات خدمت رسانی که در اطرافیان ایجاد می شوند ناشی از کمبود جرأت ورزی خود شماست. درباره این مهارت مطالب زیادی نوشته شده است. سعی کنید با تمرین جرأت ورزی مرزهای روانی و عاطفی بین خود و اطرافیانتان را واضح تر کنید.


بدوید و کتاب بخوانید

کتاب خواندن، ورزش کردن، زمانی برای تفریح در نظر گرفتن، راههای مناسبی برای در امان ماندن از افسردگی و بسیاری دیگر از بیماریها هستند. برای خودتان یک برنامه منظم هفتگی و یا ماهانه تدارک ببینید.


به یک ازدواج رویایی فکر کنید

قسمت اعظم مشکلات هر کس در درون او هستند نه بیرون از او. اگر فکر می کنید که با ازدواج کردن لزوماً مشکلات ‌فعلی تان حل می شوند اشتباه می کنید. در این حالت مشکلات تان از خانه پدر به خانه شوهر منتقل می شوند، فقط همین. پس سعی کنید مشکلات الآن تان را الآن حل کنید نه اینکه از آنها فرار کنید. و فقط با یک مورد مناسب ازدواج کنید نه هر موردی.


افزایش تعاملات با اقوام و دوستان

جویای حال اطرافیانتان باشید و در حد تعادل اگر کاری ازدست تان بر می آید برای آنها انجام دهید. با دیگران رفت و آمد داشته باشید و به خاطر حرف و حدیث ها و رنجش ها خود را منزوی نکنید.


تقویت خویشتن داری

در موقعیت های وسوسه انگیزی که در زندگی برایتان اتفاق می افتند عاقبت اندیش باشید و خودتان را از گزند آسیب ها مصون نگه دارید.


پرورش توانمندی ها

کارهای زیادی از عهده شما بر می آید. خودتان را باور کنید و برای رسیدن به اهدافتان تلاش و پشتکار داشته باشید.


سوء تفاهم نسازید

روابط تان را برنامه ریزی کنید و برای آنها حد و مرزی را روشن نمایید.


مدیریت استرس

این مهارت ها که شامل آرام سازی خود ، کنترل فکر، حل مسئله و غیره هستند را یاد بگیرید و به طور روزمره از آنها استفاده کنید.


قصه مجردماندن تان را بررسی کنید

سرزنش کردن خود و احساس گناه مشکلی را حل نمی کند جز اینکه حال شما را بدتر می کند. پس بدون سرزنش خود و یا دیگران به دلایل واقعی رد کردن خواستگاران قبلی خود مجدداً فکر کنید. این مسئله از آنجا مهم است که ممکن است دلایل دیگری به جز دلایلی که تا به حال فکر می کردید، برای ازدواج نکردن شما وجود داشته باشند. شناسایی این دلایل کمک می کند تا در موارد آتی بهتر عمل کنید و تصمیم درستی بگیرید.

Mahdi_turkoglu
۲۴مهر
 
میگرنی‌ها! از این خوراکی‌ها فاصله بگیرید

فکر می‌کنید بی‌دلیل و بی‌هیچ بهانه‌ای سراغ‌تان می‌آید و با هیچ راهی هم دست از سرتان برنمی‌دارد. اگر شما هم درد‌های میگرنی را تجربه کرده ‌باشید، احتمالا پس از چند سال از سماجت و وقت‌نشناسی‌شان کلافه می‌شوید و اینکه هیچ دارویی نمی‌تواند جلوی بروز این دردها را بگیرد، ناامید و خسته‌تان می‌کند.

دردهای میگرنی اغلب با بهانه‌های مشخصی سراغ شما می‌آیند و بیشتر از آنکه با درمان‌های دارویی از بین بروند با رعایت برخی توصیه‌های ساده می‌توانید از شرشان خلاص شوید.

چطور درد می‌کشید؟

بیشتر کسانی که برای سردرد به مطب پزشکان مراجعه می‌کنند، بیماران مبتلا به میگرن هستند و بسیاری از این افراد وقتی حمله درد را تجربه می‌کنند اصلا نمی‌توانند کاری انجام دهند و حتی فعالیت‌های عادی روزانه‌شان مختل می‌شود. سردرد‌های میگرنی آرام‌آرام شروع می‌شود و پس از گذشت حدود نیم‌ساعت شدت می‌گیرد. شیوه‌ای که افراد این دردها را تجربه می‌کنند یکسان نیست و حتی در یک فرد می‌تواند هر بار با شکل تازه‌ای خودش را نشان دهد. گاهی دردها یکطرفه هستند و گاهی هم فرد در حمله میگرن درد را در دوطرف سرش احساس می‌کند اما چیزی که اغلب میگرنی‌ها از آن شکایت می‌کنند، احساس نبض زدن شدید در قسمتی از سر است. سردردهای میگرنی ضربان‌دار هستند و فرد در سرش احساس نبض می‌کند.

حال‌تان خراب‌تر هم می‌شود

آزار دردهای میگرنی به همین‌جا محدود نمی‌شود. وقتی درد شدت می‌گیرد، تهوع و استفراغ هم سراغ میگرنی‌ها می‌‌آید و حتی نور طبیعی که از پنجره به اتاق می‌تابد هم می‌تواند حال‌شان را بدتر کند. در بسیاری موارد ترس از نور و نورگریزی یکی از نشانه‌های بروز این دردهاست و پرهیز از سر و صدا و پناه بردن به جاهای تاریک و ساکت هم اتفاق دیگری است که میگرنی‌ها آن را زیاد تجربه می‌کنند. آنها باید کمتر در معرض نور آفتاب یا هر منبع نوری شدیدی قرار بگیرند حتی فلش عکاسی هم می‌تواند ‌باعث بروز دردهای میگرنی باشد.

بخوابید؛ همین!

یکی از مهم‌ترین و موثر‌ترین درمان‌ها برای افرادی که دچار درد میگرنی می‌شوند خواب است. این افراد می‌توانند یک مسکن مصرف کنند و بخوابند تا دردشان برطرف شود و پس از چند ساعت پناه بردن به اتاقی ساکت و تاریک، با بیدار شدن از خواب حال بهتری هم داشته باشند. واقعیت این است که برای میگرن درمان قطعی وجود ندارد و بیشتر درمان‌ها کنترل‌کننده است. اما آنچه بیشتر از درمان‌های دارویی می‌تواند به بهبود این افراد کمک کند، عمل‌کردن به توصیه‌های غیر دارویی است. الگوی خوابی که این افراد رعایت می‌کنند در کاهش یا افزایش دردهای‌شان موثر است. درست است که میگرن با کم‌خوابی تشدید می‌شود اما خواب زیاد هم می‌تواند درد میگرنی‌ها را بیشتر کند.

روان‌تان را آرام کنید

اگر شما هم مبتلا به میگرن باشید هر فشار روانی کوچکی هم می‌تواند به دلیلی برای آغاز دردهای‌تان تبدیل شود. به همین دلیل برای کنترل این سردردها، کاهش استرس‌ها و تنش‌ها برای میگرنی‌ها ضروری است. اگر احساس می‌کنید به محض مواجه شدن با شرایطی خاص دردتان شروع می‌شود، برای کم کردن تنش‌های محیطی که در آن قرار می‌گیرید، کاری کنید و اگر هم کاری از دست‌تان برنمی‌آید، سعی کنید تا جایی که می‌توانید از آن اجتناب کنید.

‌دردهای میگرنی,میگرن


گرسنگی باعث آغاز یا تشدید سردرد میگرنی‌ها می شود.

کورتون دوای شما نیست

دردهای میگرنی آنقدر کلافه‌کننده هستند که مبتلایان‌شان همیشه مثل یک داروخانه سیار، یک عالمه قرص رنگارنگ در کیف‌شان دارند و گاهی ادعا می‌کنند قرص‌ها نمی‌توانند حال‌شان را بهتر کنند و چاره‌ای جز تزریق آمپول‌های مسکن و ضدالتهاب برای‌شان باقی نمی‌ماند. اما برای کنترل درد، این افراد می‌توانند از مسکن‌های ضعیف مثل استامینوفن کمک بگیرند و اگر تاثیر مطلوب را مشاهده نکردند، سراغ گزینه‌های قوی‌تر بروند.

ایبوپروفن مسکنی است که خاصیت ضدالتهابی دارد و میگرنی‌ها می‌توانند با استفاده از آن دردشان را کمتر کنند. اما برخلاف تصور بسیاری از بیماران داروهای کورتونی مثل آمپول دگزامتازون برای این افراد توصیه نمی‌شود. تنها اگر فردی در طول سه ماه، بیشتر از 15 روز در هر ماه احساس درد کرد و به عبارت دیگر به سردرد مزمن دچار شد، ممکن است برایش داروهای کورتون‌دار تجویز شود و هیچ پزشکی به همه میگرنی‌ها مصرف چنین داروهایی را توصیه نمی‌کند.

نکند معتاد شده باشید

مشکلی که بسیاری از این افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، از سوء‌مصرف داروها ناشی می‌شود. درحالی که بیماری که از سردرد مزمن رنج می‌برد تصور می‌کند با مصرف مسکن بیشتر می‌تواند حالش را بهتر کند ‌اما وارد سیکل معیوب می‌شود و با مصرف بیش از اندازه مسکن باعث می‌شود که تاثیر دارو کمتر شود و دچار عوارض ناشی از سوء‌مصرف آن شود. شاید اگر یک میگرنی باشید، حتی با وجود این توصیه‌ها وقتی با دردهای کلافه کننده روبه‌رو می‌شوید باز هم دست به دامان هر دارویی شوید و حتی بیشتر از یک دارو را در روز مصرف کنید اما اگر از این قرص خوردن‌های بی‌اثر خسته شده‌اید به توصیه ما توجه کنید و در قدم اول سعی کنید با توصیه‌های غیردارویی گفته شده حال‌تان را بهتر کنید و تا جایی که می‌توانید مصرف دارو را به عنوان آخرین راه امتحان کنید. اگر این توصیه‌ها را جدی بگیرید، می‌توانید تا اندازه زیادی دردهای میگرنی‌تان را کمتر کنید. اما از آنجا که همه عوامل ایجاد کننده سردرد میگرنی در کنترل شما نیستند، ‌ممکن است باز هم گاهی دچار این دردهای نبض‌دار شوید.

با رعایت این اصول می‌توانید پزشک خانواده خود باشید:

آداب غذا خوردن میگرنی‌ها

گرسنگی سردرد میگرنی‌ها را آغاز یا تشدید می‌کند اما اگر هر روز آداب ساده‌ای را برای غذا خوردن رعایت کنید، خیلی زود از شر سردردهایی که هر هفته کلافه‌تان می‌کنند راحت می‌شوید. پس اگر نمی‌خواهید این دلیل بی‌آنکه انتظار داشته باشید سرتان را به درد بیاورد، توصیه‌های ما را جدی بگیرید.

1. وقت شناس باشید

برای پیشگیری از چنین دردهایی باید وعده‌های غذایی منظمی داشته باشید و نگذارید زمان غذا خوردن‌تان دیر یا زود شود. اگر دردهای نبض‌دار میگرنی کلافه‌تان کرده، به جای اینکه مدام دارو بخورید، یک هفته درست سر ساعت صبحانه، ناهار و شام بخورید و تاثیرش را روی بهبود‌تان ببینید. مطمئن باشید این روش به ظاهر ساده نمی‌تواند بی‌اثر و بی‌نتیجه باشد. کافی است چند روز آن را امتحان کنید تا اثر بلند مدتش را روی سلامت‌تان مشاهده کنید.


2. تعداد وعده‌ها را بیشتر کنید

اگر روش گفته شده نتیجه دلخواه‌تان را نداد، تعداد وعده‌های غذایی‌تان را هم بیشتر کنید. نیازی نیست کالری بیشتری دریافت کنید بلکه کافی است همان حجم غذای همیشگی را در وعده‌های بیشتری میل کنید و تعداد وعده‌های‌تان را حتی به پنج وعده در روز برسانید. حذف کردن هر یک از وعده‌های غذایی برای میگرنی‌ها می‌تواند آغازی برای درد کشیدن‌های‌شان باشد. پس وعده‌های غذایی‌تان را خرد کنید تا حال‌تان بهتر شود.


3. همیشه نان در کیف‌تان باشد

گذشته از رعایت همه نکته‌ها، بد نیست این افراد همیشه در کیف‌شان یک تکه نان یا بیسکویت داشته باشند تا به‌خاطر گرسنگی دچار این دردهای آزار‌دهنده نشوند. گاهی یک خوراکی شیرین می‌تواند درد آنها را آرام کند. اما برخی از میگرنی‌ها به مصرف کافئین حساس هستند به همین دلیل بهتر است شکلات‌هایی که در کیف‌شان می‌گذارند، کاکائویی و کافئین‌دار نباشند؛ چراکه برخی از افراد با مصرف کافئین وارد فاز جدیدی از سردرد می‌شوند.

مصرف کافئین‌ باعث بروز سردردهای میگرنی می شود.

میگرنی‌ها! از این خوراکی‌ها فاصله بگیرید

گاهی سردرد نبض‌دار شما به‌خاطر اشتباهات تغذیه‌ای‌تان ایجاد می‌شود. برخی مواد غذایی به میگرنی‌ها نمی‌سازد و می‌تواند سر شما را برای درد گرفتن تحریک کند. ‌محققان می‌گویند اگر از خوراکی‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم فاصله بگیرید تا اندازه زیادی می‌توانید از بروز سردردهای شدیدی که زندگی‌تان را مختل ‌می‌کنند جلوگیری کنید. پس به جای درمان، این بار پیشگیری کنید.

نوشابه رژیمی

شاید برای‌تان عجیب باشد اما گاهی با خوردن یک نوشابه رژیمی هم ممکن است سردردهای‌تان آغاز شود. آسپارتام که به عنوان قند جانشین در بعضی از نوشابه‌های رژیمی یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی به کار می‌رود، می‌تواند درد سر را در شمایی که از میگرن رنج می‌برید، آغاز کند.


سس‌ها

ادویه‌ها هم گاهی می‌توانند دردهای میگرنی را آغاز کنند و واکنشی که بدن برخی افراد به آنها نشان می‌دهد، گاهی با بروز سردردهای نبض‌دار و آزار دهنده میگرنی همراه می‌شود. اگر به این بیماری دچار باشید ممکن است با مصرف سس‌هایی که از ادویه‌های مختلف پر شده‌اند دور جدیدی از دردها را تجربه کنید و برای آرام کردن سردردی که به‌خاطر یک اشتباه ساده تغذیه‌ای ایجاد شده، مجبور شوید داروهای مختلف را امتحان کنید یا چند ساعت و حتی چند روزی از جمع، صدا و نور فاصله بگیرید. البته برای پیشگیری از این دردها، لازم است بدن خود را بشناسید و بدانید که چه اتفاقی اغلب جرقه ایجاد درد را در سر شما می‌زند.


پنیر مانده

در پنیرهای کهنه و شکلات مقدار زیادی تیرامین موجود است که می‌تواند محرک میگرن باشد. پس میگرنی‌ها باید از مصرف این خوراکی‌ها خودداری کنند. برای مثال برخی افراد مبتلا به این سردردها ممکن است با مصرف پنیر تبریزی دچار حمله میگرن شوند.


کنسرو

افزودنی‌های موجود در کنسرو‌ها هم می‌تواند درد را به سرتان بیندازد. هیستامین موجود در کنسروها و البته افزودنی‌های موجود در سوسیس، کالباس و تمام غذاهای بسته‌بندی شده ممکن است حال شما را بدتر کند. پس اگر با تجربه به شما ثابت شده که این خوراکی‌ها دردتان را آغاز می‌کنند، سراغ‌شان نروید.


قهوه و نسکافه

به شما گفته‌اند قهوه و نسکافه دوای سردرد است؟ به توصیه‌شان عمل نکنید. اگر مصرف کافئین‌تان را یکدفعه بیشتر کنید، دردهای میگرنی امان‌تان را می‌برند؛ البته در صورتی که به مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار وابسته شده باشید، با قطع یکباره آنها هم می‌توانید بهانه لازم برای شروع سردرد را ایجاد کنید.

Mahdi_turkoglu
۱۸مهر

علایم بلوغ زودرس در کودکان,بلوغ زودرس,بلوغ زودرس,بلوغ ,بلوغ زودرس دختران,مضرات بلوغ زودرس در کودکان,مضرات بلوغ زودرس کودکان,بلوغ زودس,علائم بلوغ زودرس,سلامت,سلامت دختران,بلوغ دخترا,

به طور متوسط، دوران بلوغ دختران بین سنین ۹ سالگی تا ۱۴ سالگی شروع می ­شود. اما با این حال در برخی از دختران رشد سینه­ ها و یا موهای ناحیه شرمگاهی در سن ۸ سالگی آغاز می­گردد، و حتی تعداد اندکی از آنها در هفت سالگی به بلوغ می­رسند. اصطلاح تخصصی موجود برای این حالت بلوغ زودرس می­باشد. احتمال وجود بلوغ زود رس در دختران پنج برابر بیشتر از پسران می­باشد.

مشاهده دوران بلوغ دخترتان در شرایط عادی نوعی تنش و چالش عاطفی است. اما زمانی که دوران بلوغ به صورت زودرس آغاز شوند، چنین شرایطی می تواند واقعاً تنش ­زا و پر استرس باشد.

اکثر اوقات هیچ چیز غلط یا اشتباهی در مورد فرزندتان وجود ندارد، احتمالاً دخترتان صرفاً در طیف افرادی قرار دارد که مستعد بلوغ زودرس هستند. البته ممکن است فرزندتان برای مدتی از برخی ناراحتی ­های اجتماعی یا فیزیکی رنج ببرد، ولی بااینحال بقیه همسالانش نیز با فاصله نه چندان زیادی دوران بلوغ خود را تجربه خواهند کرد. با این وجود، اگر بلوغ زودرس با منافع کودک شما در تضاد است، می­توانید دوران بلوغ وی را با استفاده از داروهایی به تاخیر بیاندازید.

چگونه می­توانم تشخیص دهم که آیا دوران بلوغ دخترم شروع شده است یا خیر؟
معمولاً اولین نشانه بلوغ یک دختر رشد سینه­ های او است، که به صورت برجستگی کوچکی در ناحیه نوک سینه شروع می­شود. ممکن است رشد یکی از سینه­ ها زودتر از دیگری آغاز شود، و ممکن است نسبت به لمس حساس باشند. متعاقب این حالت معمولاً رشد موهای شرمگاهی، بوی بدن (بدلیل فعالیت بیشتر غدد عرق)، و آکنه (بدلیل فعالیت بیشتر غدد چربی) شروع می­شود. همچنین احتمالاً در دوران بلوغ قد دخترتان افزایش یافته و لگن و باسن وی پهن تر شده و دور کمرش نیز باریک­تر می­شود.

همچنین، ممکن است دخترتان بد خلق و زودرنج شود. به احتمال زیاد ترشحات مخاطی سفید یا زرد رنگی نیز از مهبل (واژن) او تولید خواهد شد و حدود دو سال تا دو و نیم سال بعد، قاعدگی وی آغاز خواهد شد. موهای زیر بغل نیز معمولاً در اواخر دوران بلوغ ظاهر می­شوند. کل این فرآیند معمولاً حدود دو و نیم سال تا سه سال طول می­کشد، اما با این حال ممکن است تا چهار یا پنج سال نیز دوام داشته اگر چنین حالاتی در سنین ۷ یا ۸ سالگی آغاز شوند، شاید به نظر شما خیلی زود باشد، اما در واقع شروع آنها در این سنین در محدوده طبیعی است.

“کودکانی که دوران بلوغ­شان از ۷ یا ۸ سالگی شروع می­شود، معمولاً سنگین ­تر بوده و در انتهای نمودار رشدی قرار می­گیرند. فرانسین کافمن، فوق تخصص غدد اطفال در بیمارستان کودکان لس آنجلس می گوید: “اگر این کودکان از جهات دیگر سالم باشند، وجود اندکی مو و بافت پستانی جایی برای نگرانی ندارد. اما با این حال معاینه فرزندتان توسط یک پزشک ایده­ ی خوبی است. در واقع، مراجعه به یک پزشک در زمان آغاز دوران بلوغ در مجموع فکر خوب و عاقلانه ­ای است”.

اگر دخترتان هنوز به ۷ سالگی نرسیده است ولی نشانه هایی از بلوغ را دارد، حتماً قرار ملاقاتی را با پزشک وی ترتیب دهید. البته جوانه زدن سینه­ ها و یا رشد موهای شرمگاهی به خودی خود بدین معنا نیست که دوران بلوغ به طور کامل آغاز شده است – یعنی این حالات ممکن است حتی چندین سال پیش از ترشح همه هورمونهای ضروری آغاز شوند – اما با این حال بهتر است پزشک دخترتان را مورد بررسی قرار دهد و مشخص سازد که آیا ضرورتی به انجام آزمایشات و یا درمان­ هایی برای دخترتان وجود دارد یا خیر.

به جز یک مورد، عوارض جسمی دراز مدت دیگری در نتیجه بلوغ زودرس شناسایی نشده است: در حالیکه ممکن است فرزند شما در ابتدا بلند قدتر از سایر همسالانش باشد، اما جهش رشدی زودرس وی ممکن است نهایتاً موجب شود تا وی به عنوان یک فرد بالغ کوتاه ­تر از حد متوسط باقی بماند.

به اعتقاد کافمن این مقطع زمان مناسبی برای ارزیابی سلامت جسمی و روانی دخترتان و حصول اطمینان در این مورد است که تمامی تغییرات ایجاد شده در بدن وی طبیعی و نرمال می­باشند. همچنین این کار فرصت مناسبی را در اختیار دخترتان قرار می­دهد تا وی بتواند درباره ­ی بدنش از یک فرد متخصص در حرفه پزشکی (علاوه بر مادر یا پدرش) سوال نماید.


Mahdi_turkoglu
۰۸مهر

مجموعه ای بیش از ۸۰ فونت  انگلیسی لاتین می باشید که با فرمت های OTF و TTF می باشد را این بار برای شما آماده کرده ایم . فونت ها یکی از ابزارهای طراحی هستند که جهت زیبا سازی هرچه بیشتر متون بسیار مهم  و حیاتی می باشند و داشتن مجموعه ای زیبا و گلچین شده از انواع فونت ها، برای یک طراح ضروری است. برای استفاده از این تم ها کافیست آن ها را درپوشه Fonts در قسمت کنترل پنل کپی کنید.

 

Fonts Pack s01  دانلود فونت های انگلیسی متنوع   01 Fonts Pack

 

 

 

password  دانلود فونت های انگلیسی متنوع   01 Fonts Pack پسورد فایل: www.downloadha.com

download  دانلود فونت های انگلیسی متنوع   01 Fonts Pack لینک دانلود – 4 مگابایت  |  لینک کمکی

Mahdi_turkoglu
۰۴مهر
 
۶ عادت مفید برای اینکه چیزی را به دل نگیریم

یک مشکل بزرگ که می‌تواند اعتمادبه‌نفستان را پایین آورده یا چنان عصبانیتان کند که از گوش‌هایتان دود بیرون بیاید، این است که همه چیز را به خودتان بگیرید.


همینطور ممکن است سعی کنید پوست‌کلفت‌تر شوید و اجازه ندهید انتقادات، منفی‌گرایی‌ها یا حملات کلامی دیگران اثری در شما داشته باشد.


اما گفتن این همیشه آسان‌تر از عمل کردنش است.


به همین دلیل قصد داریم شش عادتی را به شما معرفی کنیم که کمکتان می‌کند استرس و عصبانیتتان را کم کرده و کمتر در زندگی آسیب ببینید.


۱. نفس بکشید.

یک تا دو دقیقه فقط روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید. فقط روی هوایی که از بینی داخل و خارج می‌کنید متمرکز شوید. نه هیچ چیز دیگر.


این تمرین ساده کمک می‌کند ذهن و بدنتان را کمی آرام‌تر کنید و فضای کوچکی بین خودتان و اتفاقی که افتاده است ایجاد کنید. با این روش احتمال اینکه واکنش شدید به آن اتفاق نشان دهید بسیار کمتر خواهد شد.


۲. موضوع را روشن کنید.

براساس سوء‌تفاهماتی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد، قضاوت و نتیجه‌گیری نکنید و اجازه ندهید این قضاوت شما را به سمت خشم یا افسوس خوردن برای خودتان بکشاند.


درمقابل، در صورت امکان سوال کنید تا بهتر متوجه منظور واقعی طرف مقابلتان شوید.


و اگر توانستید، برای او توضیح دهید که چطور چیزی که گفته باعث ناراحتی‌تان شده است. آدمها رویکردها و روش‌های ارتباطی متفاوتی دارند و ممکن است متوجه نباشند که رفتارشان بی‌ادبانه یا خشن بوده است.


۳. بفهمید که همه چیز به شما مربوط نیست.

خیلی راحت ممکن است در دام این فکر بیفتید که انتقادها یا حملات کلامی که دریافت می‌کنید درمورد شماست یا کاری است که انجام داده‌اید.


اما ممکن است فقط به این دلیل باشد که آن فرد مقابل روز، هفته یا حتی سال بدی داشته است. یا به این خاطر که در کار یا ازدواجش موفق نیست و همه این فشارها را در زمانی اشتباه و در محلی اشتباه سر شما خالی می‌کند.


هر زمان که درگیر چنین موقعیتی شدید که مسائل را به خودتان بگیرید، این را به خودتان یادآور شوید.


یا اگر در ارتباط با کسی هستید که این کار را مداوم سر شما تکرار می‌کند، شاید وقت آن رسیده است که درمورد رابطه‌تان با آن فرد بیشتر فکر کنید.


۴. درموردش حرف بزنید.

وقت چیزی روی اعصابتان می‌رود و به خودتان می‌گیرید، آنوقت ممکن است وارد یک چرخه منفی سقوط اعتمادبه‌نفس شوید که مدام شدیدتر و شدیدتر می‌شود.


با آوردن آن زیر نور جلو این مسئله را بگیرید. درمورد آن با یکی از نزدیکانتان صحبت کنید و اجازه دهید آن دوست نظر خود را درمورد آن موضوع بیان کند.


شاید او بداند که کسی که با کلمات خود به شما حمله کرده است، شرایط بدی دارد.


یا فقط به حرف‌هایتان گوش دهد و کمکتان کند موضوع را برای خودتان بازتر کنید.


۵. از خودتان سوال کنید: آیا واقعاً چیزی هست که بتواند کمکم کند؟

این سوال سختی است که از خودتان بپرسید و همیشه هم به جواب مشخصی نمی‌رسد.


اما با پرسیدن آن می‌توانید به خودتان قدرت دهید. می‌توانید یک یا چند قدم به اینکه آن انتقاد درمورد چه بوده است نزدیک‌تر شوید. می‌توانید باز به جلو حرکت کنید و اعتمادبه‌نفستان را دوباره پیدا کنید.


به جای اینکه درگیر رکود شوید و دوباره و دوباره اتفاقی که افتاده است را در ذهنتان مرور کنید.


این کار مخصوصاً اگر مرتبه پنجم یا دهم باشد که این حرف را از دیگران می‌شنوید می‌تواند مفیدتر باشد. چون ممکن است چیزی باشد که دوست داشته باشید روی آن بیشتر کار کنید.


۶. اعتمادبه‌نفستان را تقویت کنید.

وقتی سعی می‌کنید اعتماد‌به‌نفستان را تقویت کنید دیگر به اندازه قبل موضوعات اذیتتان نخواهند کرد. آنوقت همه چیز را به خودتان نخواهید گرفت و رویکردی سالم‌تر نسبت به مسائل خواهید داشت.


به همین دلیل این موضوعات زودتر از شما دور شده و یک روز یا یک هفته اعصابتان را خراب نخواهند کرد.


یک راه ساده برای شروع به بالا بردن اعتمادبه‌نفس این است که نسبت به آدم‌هایی که در زندگی‌تان هستند مهربان‌تر شوید.

می‌توانید:


- به دیگران کمک کنید.

- وقتی دوستی نیاز دارد کسی به حرف‌هایش گوش دهد، اینکار را بکنید.

-دیگران را تحسین کنید.

- وقتی دنیا خلاف میل آنها پیش می‌رود، به آنها امید دهید.

- نحوه برخورد شما با دیگران است که برخورد آنها با شما را تعیین می‌کند.

- و مهمتر اینکه، وقتی نسبت به دیگران مهربان‌تر هستید، با خودتان هم مهربان‌تر خواهید بود.

 
Mahdi_turkoglu
۰۲مهر

از تمامی خوانندگان این بلاگ خیلی عذر می خوام برای اینکه توی چندین هفته مطلب کم بود.اگر مطلب های خوبی گیرم بیاد حتما می ذارم

Mahdi_turkoglu