۰۴شهریور
»» افعی با سوپرشارژر اضافی
حالا که داج چلنجر SRT هلکت با نیروی خارقالعاده 707 اسبی و تواناییهای شگفت خود برای تمام رقبای اسپرت و سوپر اسپرت، شاخ و شانه میکشد، وایپر نیز از تیر این موجود بدذات در امان نخواهد ماند. به نظر میرسد وایپر با موتور V10 و 640 اسبی خود از برادر کوچکتر هشت سیلندر و ارزانتر خود کم آورده است و آمار فروش اخیر آن نیز ناامید کننده میباشد.
اما گزارشها نشان میدهد که ممکن است وایپر درصدد بازپسگیری عنوان خود در رقابت با سوپراسپرتها باشد. اطلاعات بدست آمده از تحویل سوپر شارژر ویژه موتورهای ده سیلندر به کرایسلر حکایت دارند که ظاهراً مقصدی جز قلب داج وایپر ندارند.
یک محاسبه سرانگشتی نشان میدهد که وایپر با تنفس طبیعی 640 اسب بخار نیرو تولید میکند و در صورت استفاده از سوپر شارژر به راحتی از رکورد 707 اسب هلکت عبور خواهد کرد. البته دوام بلوک موتور و قسمتهای فنی باعث میشوند که محدودیتی برای سقف توان موتور در نظر گرفته شود. اما برای آگاهی از سقف ممکن این موتور به یاد بیاورید که هنسی با کمک توربو شارژر، قدرت این موتور 8.4 لیتری را به 1120 اسب بخار در مدل ونوم افزایش داده است.
تغییرات جدید در وایپر هزینهبر خواهد بود. قاعدتاً قیمت آن فراتر از 100 هزار دلار پیشبینی میشود. این در حالی است که فروش وایپر در حال حاضر روندی کند دارد. یک پیشنهاد دیگر استفاده از موتور V8 هلکت در قلب وایپر است که میتواند حتی باعث کاهش قیمت آن نسبت به مدلهای 10 سیلندر فعلی استاندارد شود. چند روز پیش رئیس داج آب پاکی را روی دست طرفداران این فرضیه ریخت و مدل هلکت وایپر را تکذیب کرد و گفت وایپر قطعاً ده سیلندر باقی میماند.
۹۳/۰۶/۰۴