چه افرادی در سال ۲۰۱۴ بیشترین تاثیر را در دنیای بازی های ویدیویی داشتند؟ چه کسانی باعث تغییرات مثبت در این سال شدند؟ در این لیست، افرادی انتخاب شدند که در ۱۲ ماه چه از نظر خلاقیت، ارتباطات، پشتکار، شجاعت یا درخشش در صنعت بازی متفاوت عمل کردند. برخی از افراد درون لیست عملشان به صورت انفرادی بوده ولی بیشتر آن ها عضو یک تیم و گروه بزرگی بوده اند. به همین دلیل در انتخاب عملکرد، اعضای تیمشان نیز موثر بوده اند.در این مقاله دو قسمتی متفاوت با ما همراه باشید.
Troy Baker
Pagan Min (شخصیت منفی Farcry 4 ) در سال گذشته به یکی از به یادماندنی ترین شخصیت ها تبدیل شد و این را باید تنها مدیون صدا پیشه اش تروی بیکر باشدکه در بازی های دیگری همچون The Last of Us, Bioshock Infinite و… نیز حضور داشته است. سازندگان، این آزادی را به Baker دادند تا خودش به تفسیر شخصیت بپردازد تا به خوبی شخصیت روانی و خودکامه Pagan Min را به دیگران انتقال دهد.
Jeff Bezos
هم اکنون آمازون را می توان جذاب ترین شرکت مربوط به بازی های ویدیویی دانست. در ۲۰۱۴، این سایت خرید و فروش اجناس، منابع بیشمار خود را برای احداث استودیو بازی سازی Amazon Game Studios جمع کرد و همچنین مدتی بعد شبکه مربوط به استریم آنلاین بازی ها یعنی Twitch را به قیمت ۹۷۰ میلیون دلار خرید تا هر چه بیشتر به این صنعت نزدیک تر شود. Bezos در حال ساخت شرکت بازی سازی است که بتواند در یک مکان تولید، انتشار، فروش و تبلیغات صورت بگیرد.
David Braben
Braben یکی از مشهور ترین برنامه نویسان کامپیوتری به حساب می آید. ایشان سال ۲۰۱۴ را صرف عمل کردن به قول خود برای ساخت دوباره بازی Elite 1989 کرد و به هدف خودش با عرضه Elite: Dangerous نیز رسید. عنوانی که سیستم فضایی را به بهترین نحو با مبارازت و تجارت های فضایی به نمایش گذاشت. همچنین David Braben در ساخت Raspberry Pi که یک کامپیوتر آموزشی است نیز سهیم بوده.
John Carmack
برای Oculus Rift، سال ۲۰۱۴ زمانی برای آماده سازی بود.هر چقدر که به زمان احتمالی لانچ آن در ۲۰۱۵ نزدیک می شویم، نمونه های اولیه بیشتری از آن معرفی می شود و تجهیزات جدیدی نیز درش قرار می گیرد. Facebook این شرکت را خرید و وعده داد که به طور کامل در بخش تبلیغات از VR حمایت خواهد کرد. Carmack مدیر پروژه بار دیگر آستین خود را بالا زد و Oculus VR Mobile SDK را که ابزارکی برای Galaxy Note 4 به حساب می آید را طراحی کرد.
Jacinda Chew
کارگردان هنری Sunset Overdrive دو سال مشغول جمع کردن ایده های مختلف و به وجود آوردن یک استایل ظاهری متفاوت در در بازی نهایی بود. Chew با ترکیب مفاهیم طنز، اجزای شهری و رنگ های مختلف باعث شد که Sunset Overdrive به یکی از عناوین موفق Microsoft تبدیل شود.
Adrian Chmielarz
می توان Chmielarz را یکی از استعداد های صنعت بازی سازی لهستان دانست که از دهه ۸۰ در این امر مشغول است. مدیر قبلی People Can Fly، استودیو جدید خود را به نام The Astronauts تاسیس کرد و در سال ۲۰۱۴، The Vanishing of Ethan Carter را عرضه کرد. عنوانی که به دلیل خلاقیت ها و جذابیت هایش تمام منتقدان را در سرتاسر جهان به وجد آورد.
Eric Dodds
در سال ۲۰۱۲، ایمیلی به طراح اصلی Hearthstone آقای Eric Dodds از طرف یک همکار رسید که به او اخطار داد که بیشتر کارکنان Blizzard نسبت به بازی های کارتی آنلاین اعتیاد پیدا کرده اند. دو سال بعد Dodds یک عنوان کلاسیک و در عین حال جدید را عرضه کرد که هم اکنون این بازی کارتی بر اساس Warcraft دارای بیش از ۲۰ میلیون کاربر است.
Michal Drozdowski
This War of Mine در یک شهر جنگ زده و محاصره شده می گذرد که در آن گروه کوچی از مردم در حال تلاش برای بقا و استفاده از منابع محدود خود هستند. کارگردان بازی Drozdowski و تیمش در ۱۱ Bit Studios به ما نشان دادن که چگونه یک بازی علاوه بر اینکه می تواند سیاه و ناراحت کننده باشد، باعث سرگرمی نیز شود و حقایق را در مورد زشتی های این دنیا آشکار کند.
Michael Frazzini
کمبود پول یک مشکل معمولی است که اکثرا در شروع ساخت بازی، سازندگان با آن رو به رو می شوند ولی گاهی اوقات این مسئله به هیج وجه مشکل به حساب نمی آید. در واقع فقدان استعداد مشکل اصلی می باشد. هنگامی که آمازون تصمیم گرفت که سرویس جهانی شبکه ای استودیو های بازی سازی را ایجاد کند، Michael Frazzini را به ایجاد سازمانی برای قرار گرفتن مهارت ها در کنار هم ترغیب کرد. کار وی باعث شد که استودیو ای همچون Double Helix شکل بگیرد.
David Gaider
Dragon Age: Inquisition تمام ویژگی هایی را که یک عنوان RPG باید داشته باشد را دارد. جهان باز بودن با داشتن مکان های مختلف، شخصیت ها و چالش های متفاوت، ماجراجویی ها و عشق تنها تعداد کمی از ویژگی های این عنوان به حساب می آید. David Gaider و تیم BioWare ایده هایی را که سال ها بیش از بین رفته بودند را دوباره احیا کردند و Dragon Age: Inquisition را به یک RPG مهم برای نسل هشتم تبدیل کردند.
Blake J. Harris
زمانی که Harris کتاب Console Wars را می نوشت با بیش از ۲۰۰ منبع مختلف که مربوط به به صنعت بازی سازی در دهه ۹۰ می شدند مصاحبه کرد. کتاب او روایت داستان جذاب وارد شدن سازندگان بازی در نبردی برای تسلط بر کنسول های Sega و Nintendo را روایت می کند و همچنین به بیان حیله ها و روش های بازار یابی این شرکت ها می پردازد.
Kristoffer Von Hassel
در ماه اپریل، Von Hassel پنج ساله به طور اتفاقی یکی از نقص های شبکه Xbox Live را آشکار کرد. زمانی که با Xbox One پدرش در حال بازی بود، در قسمت رمز توانست با چند بار فشار دادن Space وارد اکانت پدرش شود. به سرعت Microsoft این مشکل را رفع کرد و برای تشکر نیز برای کودک یک سری وسایل فرستاد و Von Hassel را یکی از حرفه ای ها در بخش امنیت خطاب کرد.
Olivier “Luffy” Hay
برنده امسال مسابقات Street Fighter 4 آقای Olivier Hay بود که به Luffy در بازی معروف است. او در حین مبارزات از کنترلر Playstation One استفاده کرد، زیرا به نظر خودش یکی از راحت ترین هاست. Hay در فینال کاراکتر Rose را انتخاب کرد و بعد از برنده شدن توانست نام خود را در بازی های مبارزه ای ثبت کند.
Jason Jones
Jason Jones مدیر کم صحبت Bungie ، ساخت یکی
از محبوب ترین بازی های سال Destiny را بر عهده داشته است. Jones و تیمش
سال ها تلاش کردند تا سبک تیراندازی را متناسب با عصر اجتماعی کنونی دوباره
تعریف کنند و در کنارش نیز بتوانند طرفداران sci-fi را با ساختن یک دنیای
بزرگ راضی نگهدارند. با اینکه منتقدان نظر های مختلفی داشتند و برخی المان
های Destiny نیز زیاد خوب از کار در نیامده بود ولی همچنان Destiny برای
خیلی از گیمر ها سرگرم کننده می باشد.
Hideo Kojima
بازی ساز کهنه کار همراه با Guillermo del Toro، یکی از باهوش ترین حقه های تبلیغاتی را در صنعت بازی به وسیله P.T ساختند. یک دمو کوتاه قابل بازی که پیش درامدی برای Silent Hills به حساب می آید. این دمو وحشتناک و جذاب به طور کامل نشان داد که Kojima استعداد عجیبی در ترسناک بودن دارد!
Merritt Kopasju
Kopas در این سال آرت ورک ها و بازی های کوتاه زیادی را در رابطه با “بدن، ارتباطات و احساسات” طراحی کرد و تلاش کرد که انسانیت را در این آثار قرار دهد. بازی کوتاه و نوشتاری او Super Consent به سادگی تمام به انسان های یاد میدهد تا چگونه “نه” بگویند.
Aya Kyogoku
همیشه به Nintendo طوری دیده می شود که در گذشته گیر کرده است و به ارزش های سنتی می پردازد. اما پروژه Animal Crossing: New Leaf که توسط Aya Kyogoku مدیریت می شد به همه نشان داد که چگونه می توان یک شرکت قدیمی از تنوعات و خلاقیت های مختلف در کنار هم و به طور پیوسته استفاده کرد. ۲۰۱۴ او در GDC یکی از بهترین سخنرانی ها را داشت و این مسئله مطرح کرد که “اگر زنان در یک پروژه نقش های مختلفی داشته باشند، مطمئنا ایده های زیادی خلق می شود.”
Robbie Lakeman
در ماه سپتامبر اعلام شد که Robbie Lakeman توانسته بالاترین امتیاز را در عنوان آرکید Donkey Kong بدست آورد و با ۳,۲۰۰ امتیاز رکورد قبلی را بشکند. در اینجا است که متوجه میشویم چرا بازی های قدیمی اینقدر لذت بخش بوده اند.
Frank Lee
بر روی The Cira Centre ساختمانی در فیلادلفیا, Frank Lee توانست با ۱۵۰۰ لامپ LED بازی Tetris را به مناسبت تولد ۲۵ سالگیش شبیه سازی کند به طوری که مردم میتوانستند در خیابان قطعات را کنترل کنند.
Jeffrey Lin
یکی از چالش هایی که استودیو Riot Games با آن رو به رو است، حفظ فرهنگ احترام و دوستی در بازی Leage of Legend می باشد. Dr. Jeffrey Lin در بازی مکانیک جدیدی را وارد که تا کسانی که باعث آزار و اذیت دیگران می شوند اخراج شوند و در مقال بازیکنانی که از دیگر پلیر ها تحسین می شوند جایزه دریافت کنند. این روش باعث شد تا احترام به دیگران در Riot Games بیشتر شود.
Kurt Melcher
دانشگاه Robert Morris یکی از چند مراکز علمی است که در کنار ورزش هایی همچون فوتبال و بسکتبال رشته هایی از رقابت های eSports مثل Starcraft و Street Fighter نیز قرار داده شده است. Kurt Melcher یکی از مدیران بخش ورزشی تلاش کرد تا این ایده را به اجرا در بیاورد و به دیگران بگوید که بازی کردن League of Legends همانقدر دارای روحیه رقابتی است که ورزش های فیزیکی همچون فوتبال هستند.
Mike MorhaimeBlizzard
یک سال واقعا خوب را با عرضه Warcraft: Warlords of Draenor, Hearthstone, Diablo 3: Reaper of Souls و نسخه بتا Heroes of the Storm تجربه کرد.به تازگی هم که عنوان شوترشان را به نام Overwatch معرفی کردند. مدیر Mike Morhaime در سال ۲۰۱۴ بار دگر همایش Blizzcon را در کالیفرنیا پرشکوه تر از سال های پیش برگزار کرد و حرفه ای های عناوین خود را در کنار یکدیگر جمع کرد.
Garry Newman
وقتی سال پیش منتشر شد در ابتدا همه کس Rust را یک کپی از DayZ می دانستند. اما بعد از مدتی این بازی شبیه ساز بقا تواسنت روز به روز به هوادار های خود اضافه کند. در ۲۰۱۴، Garry Newman و تیمش در Facepunch از حداکثر امکانات برای ایجاد خلاقیت و همچنین ساخت آبجکت های مختلف استفاده کردند تا نشان دهند که فقط کارشان استفاده از الگو های تکراری نیست و با گذر زمان به اضافه کردن امکانات جدید به گیم پلی و بهبود گرافیک پرداختند.
ادامه دارد…