پروفسورها

هر چی را که دوست داشته باشید می توانید در اینجا پیدا کنید

پروفسورها

هر چی را که دوست داشته باشید می توانید در اینجا پیدا کنید

مرگ به‌همگی ما لبخند می‌زند، تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که لبخندش را با لبخند پاسخ گوییم. "اورلیوس"

طبقه بندی موضوعی

۲۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰خرداد

عکس های بی نظیر و زیبا از آب و آسمان ، تصاویر طبیعت زیبای آب و آسمان را در ادامه مطلب می بینید.

 

عکس های بی نظیر و زیبا از آب و آسمان

عکس های آب و آسمان

 

عکس های بی نظیر و زیبا از آب و آسمان

Mahdi_turkoglu
۳۰خرداد

زرافه های حیواناتی هستند که معمولا آن ها را با گردن درازشان می شناسیم.

 

گردن این زرافه پنج سال پیش در یک نزاع شکست. با وجود اینکه در حیات وحش معمولا حیوانات ضعیف توسط شکارچیان خورده می شوند، اما این زرافه تا کنون با گردن ضعیف خود به حیات ادامه داده است.

 

تصاویر جالب از زرافه گردن شکسته

زرافه های زیبا

 

تصاویر جالب از زرافه گردن شکسته

زرافه های گردن شکسته

 

تصاویر جالب از زرافه گردن شکسته

عکس های زیبای زرافه

 

تصاویر جالب از زرافه گردن شکسته

زرافه گردن شکسته

 

تصاویر جالب از زرافه گردن شکسته

Mahdi_turkoglu
۳۰خرداد

این زن با اینکه درآمد خوبی از کار خود داشت، آن را ول کرد تا به کاری که علاقه دارد برسد.

 

به گزارش تکناز، یک زن از اهالی ولز شمالی کارش را در زمینه بازرگانی رها کرد تا وارد طراحی و دوخت لباس برای سگها شود. خانم دونا کاندیلف رئیس یک دفتر بازرگانی بود اما برای رسیدن به آرزویش از این شغل دست کشید و خانه و املاکش را فروخت و به کوهستان رفت و در آنجا خط تولید البسه سگ را راه اندازی کرد.

 

او میگوید عاشق حیوانات است و برای آنها به اندازه انسانها ارزش قائل است. او اخیرا لباسهایی با طرحی از پرچم بریتانیا روانه بازار کرده است که میگوید با الهام از مسابقات المپیک لندن 2012 آن را طراحی کرده است.

 

وی همچنین معتقد است خیلی ها دوست دارند هیجان المپیک را با حیوانات دست آموز و خانگی خود شریک شوند و او با این اقدام این فرصت را در اختیار این افراد قرار میدهد.

 

این زن شغل پردرآمدش را برای این کار عجیب ول کرد

 

او مدعی است در این مدت سفارشات زیادی داشته است . فروش محصولات وی به صورت اینترنتی است و حتی توانسته است در این مدت کوتاه جایزه بهترین کارآفرین دنیای مجازی را از آن خود کند.

 

Mahdi_turkoglu
۲۷خرداد
 
در 5 مورد زیر هرگز با دیگران صحبت نکنید

در دنیایی شگفت انگیز اما دورو و زیرک زندگی می کنیم. گاهی بهتر است زبان خود را بسته نگهدارید و با مردمی که با شما صحبت می کنند فقط یک لبخند بزنید و درمورد موفقیت ها و خوشبختی خود به اندازه کافی زیرکی و زرنگی داشته باشید.


از طرف دیگر کنجکاوی بشر به سمت و سوی کشف و درک بسیاری از رازها و حقایق زندگی است همچنین شخصیت های سیاه قلبی هستند که دانش و اطلاعات درمورد سایر افراد را برای نابود کردنشان به افراد دیگر بازگو می کنند. اگر به طور طبیعی آدم پرحرفی باشید بدانید چه چیز را باید بازگو و چه چیز را باید پنهان سازید. چرا که در غیر این صورت میتوان اطمینان داشت که مشکلات زندگی شما به بزرگترین موضوع خطرناک تبدیل خواهد شد.


مشکلات شما متعلق به شماست و صحبت کردن درباره شکست هایتان ایده بدی است چرا که شما نزد دوستانتان به عنوان یک شخص منفی شناخته می شوید. افراد مثبت هیچگاه اشتیاقی برای انتشار مشکلات ندارند و می توانند مشکل و بیچارگی شما را نزد خود و خانواده اتان به سمت خوبی بچرخانند.


هر کس در زندگی ظرفیتی دارد و اگر کسی قصد دخالت درزندگی شما راداشته باشد سعی کنید چشم پوشی کرده و از مطالب طنز و خنده دار استفاده کنید. با ریشخند و خنده می توان موقعیت ها را کنترل کرد درضمن این که با افراد منفی می توان ادب را حفظ کرد.


دراینجا 5 مورد که هرگز نباید درباره آنها با دیگران صحبت کرد آورده می شود :


1 - رازهایتان

معنی لغت "راز" چیست؟ راز بخشی از خبر، حقیقت معلوم یا اطلاعات شناخته شده برای تعداد محدودی از افراد است. هر شخص به نوبه خود در دنیا حداقل یک راز دارد. همه می دانیم که حفظ اسرار از موضوعات چالش برانگیز است چرا که هر کسی نمی تواند بر وسوسه مطرح کردن اطلاعات درباره اشخاص و اتقاقات غلبه کند. تنها باید به عزیزترین و نزدیکترین فرد در زندگی خود رازهای کوچک و عادی را مطرح کرد و مطمئن باشیم که اعضای خانواده هرگز با این مسأله بازی نخواهند کرد. در مورد رازهای بزرگ سعی بر پنهان بودن و ممنوع بودن افشای آن باشد. هرگز زمانی که رازهای بزرگ نزد تعدادزیادی از افراد و دشمنان برملا شده باشد شبها خواب راحتی نخواهید داشت.

2 - زندگی خصوصی

زندگی خصوصی یک موضوع مقدس و با ارزش است . حتی اگر شخصی خرافاتی نباشیم اما باور داریم که قدرت احساسات اشخاص درزندگی خصوصی بی تأثیر نیست. هیچکس دوستندارد که به واسطه علایق، گفتار و کردارش محکوم شود.


امروزه جوانان بطور ناخودآگاه همدیگر را به بحث وانتقاد درباره زندگی خصوصی اشان تحریک می کنند. اطلاعات شخصی، عکسها و فیلم های خود را در وب سایتها و رسانه های مختلف اجتماعی منتشر می کنند و این فرصت را به میلیون ها نفر می دهند تا جزییات زندگی شخصی یکدیگر را مشاهده کنند.


شبکه های اجتماعی بزرگترین منبع اطلاعات نادرست و دروغ است. دشمنان نیز از این موضوع بیشترین استفاده را خواهند داشت. می توانند از این طریق به شما یا نزدیک ترین افراد به شما تهمت و افترا بزنند و این برای روابط شما بسیار خطرناک است. حذف یا مسدود کردن حساب کاربری نیازی نیست فقط سعی کنید دراین شبکه ها عکس های کمتری که زندگی شخصی شما را برای شخصیت های خوب و بد قابل دسترس می سازد قرار دهید .

3 - درآمدها

آیا دوست دارید دیگران درباره درآمدتان پرس و جو کنند؟ نه. این سؤال بیجا و بی معنی است و معمولا کسانی آن را می پرسند که دوست دارند پول دیگران را بشمارند. اگر می خواهید درآمد ثابت داشته باشید درباره آن کمتر لاف بزنید. مردم اغلب نمی توانند بر حس حسادت خود در مورد رفاه دیگران غلبه کنند. حسادت ها می توانند تاثیر منفی زیادی در تحقق شانس و بخت شما داشته باشند. اگر در یک سطح مالی خوبی هستید باید یاد بگیرید درمقابل حسادت و غبطه دیگران چگونه ایستادگی و مقاومت کنید. هنر پولدار شدن فقط به توانایی کسب درآمد نیست بلکه مهارت پس از آن و پنهان کردن درآمدتان از افراد بدخواه نیز شامل می شود. در این مواقع باید بطور طبیعی رفتار کنید و کمتر درباره دارایی و ثروت خود صحبت نمایید. این کارهمانند یک پوشش در مقابل انرژی های منفی و افراد حسود می باشد.

4 - قلب شما

قلب بشر موجود بسیار شکننده و آسیب پذیری است. تنها یک واژه یا عمل بی دقت می تواند آسیب جدی به آن وارد کند. پس باید به هنگام سخن گفتن با دیگران کاملا مراقب باشید. میل و آرزوی هر شخصی آن است که روحش از هر آنچه منفی است رهایی یابد و زندگی با روح ومستحکمی داشته باشد اما هرچیزی ولو جزیی و اندک به شما باز می گردد. دشمنانتان در صدد یافتن نقاط ضعف شما هستند و این مسأله اصلا خوب نیست. شکی در این نیست که رقیبان شما فرصت های مناسبی برای ریختن نمک به زخم هایتان پیدا می کنند و زندگی را برای شما مشکل تر و سخت تر می سازند.


اگر بخواهید دردهای خود را با دیگران در میان بگذارید باید مطمئن باشید که طرف صحبت شما درک بالایی داشته باشد. گشودگی و صدق و خلوص در کارها نیازمند درجه بالایی از دلگرمی و اطمینان است. هنگامی که ناراحتی ها و نگرانی ها مانند یک وزنه برای قلی شما سنگینی می کنند روح خود را باخدای خود بدون هیچ مانعی ارتباط دهید . او کسی است که هرگز زندگی ما را نقد و ما را محکوم نخواهد کرد.

5 - اهداف آینده

هر کسی دردنیا اهداف و نقشه ها و رؤیاهایی دارد. بسیاری از شخصیت ها ی خیال پرداز درباره نقشه های آینده اشان با افرادی که دانش خوبی ندارند بحث و گفتگو میکنند. چه چیزی در بازگویی رؤیاهایتان به دیگران وجود دارد؟ بهتر است بدون اعلان کردن و اشتراک بادیگران به اهداف خود برسید.


از نظر علمی ثابت شده است که افراد پرحرف نسبت به کسانی که ایده ها و طرح های آینده اشان را همانند یک راز حفظ می کنند شانس کمتری برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود دارند. اهداف و ایده های شما باید شخصی باشد نه عمومی. وقتی درحال انجام وظایف خود هستید بارعایت این موارد از فرصت های مناسبی برای رسیدن به موفقیت های خود برخوردار خواهید شد.


سرکوب کردن این تمایل برای آن که دیگران را ازنقشه های خود مطلع نکنید کار سختی است. اما این بازیارزش تلاش دارد. این امر باعث تمرکز شما بر روی افکارتان شده و به اندازه کافی برای اتمام آن تحریک خواهید شد.


ارتباط با مردم خوب است اما مزایا و معایبی دارد. متأسفانه برخی افراد حیله گر هستند که می توانند شما را به عقب و فرصت های اولیه بکشانند. افراد باهوش سعی می کنند که این فرصت ها را به دشمنانشان ندهند و زندگیشان را مانند یک راز حفظ می کنند و از صحبت کردن با افرادی که اعتمادی به آنها ندارند خودداری می کند. باید بدانید زبان شما می تواند دشمن شما شود. امیدواریم این نصیحت ها به شما کمک کند تا در راه پیشرفت و موفقیت ثابت قدم باشید.

 
Mahdi_turkoglu
۲۷خرداد

بسیاری از افراد با کم پشت بودن موهای خود مشکل دارند. در این مطلب راه های مفید برای پرپشت کردن موها آشنا می شوید.

 

از مدهای زودگذر و کله‌های تیغ انداخته که بگذریم، کمتر کسی هست که مثل پپ گواردیولا، سرمربی سرشناس باشگاه بایرن مونیخ آلمان به کچلی‌اش بنازد! کچل شدن همیشه برای آقایان یک کابوس بزرگ بوده و هست اما برای خانم‌ها قطعا یک فاجعه وصف‌نشدنی است!

 

نظر شما درباره ریزش مو و کچلی چیست؟ آیا می‌توانید خودتان را بدون مو تصور کنید؟ آیا با دیدن چند تار مو به شانه، استرس می‌گیرید که نکند دارید کچل می‌شوید؟! در این مطلب دکتر احسانی، متخصص پوست و مو، شما را با شایع‌ترین علل ریزش مو در خانم‌ها و شیوه درمانشان آشنا خواهد کرد.

 

باید دقت کنید که به‌طور معمول روزانه 70 تا 100 مو در روز از روی سر می‌ریزد و اگر فردی ریزشی بیشتر از این را تجربه کند، یعنی دچار ریزش مو شده است. به گفته دکتر احسانی، گاهی هم ریزش مو به این شکل آغاز می‌شود که فرد، روزانه به‌طور معمول 20 تار مو از دست می‌داده اما ناگهان این عدد بیشتر شده و به 30 تارمو رسیده.

 

همه نکاتی که درباره پرپشت کردن موها باید بدانید

درست است که این عدد همچنان در بازه ریزش طبیعی موها قرار دارد اما می‌تواند نشان‌دهنده آغاز روند ریزش مو در فرد باشد و نکته نهایی اینکه اگر تغییر الگوی ریزش موها، بیشتر از یک و نیم ماه به طول انجامید، فرد باید به متخصص پوست و مو مراجعه کند.

 

امان از تلوژن افلوویوم!

مهم‌ترین علت ریزش موی خانم‌ها به «تلوژن افلوویوم» Telogen Effluvium مشهور است که عوامل متعددی از جمله گرفتن رژیم‌های غذایی سفت و سخت، کم‌خونی، کم‌کاری یا پرکاری تیروئید، مصرف برخی داروها جراحی، زایمان، بیماری طولانی‌مدت (حتی طولانی شدن سرماخوردگی که مثلا 15تا20 روز طول بکشد) باعث آن می‌شوند. در واقع 3تا4 هفته بعد از یکی از این اتفاق‌هاست که ریزش موی خانم‌ها آغاز می‌شود و چند هفته‌ای طول می‌کشد. اگر عامل اصلی  رفع بشود، ریزش مو هم متوقف خواهد شد؛ بنابراین در ریزش موی تلوژن افلوویوم، حتما باید علت را شناسایی و درمان کرد.

 

ارثیه: کچلی!

علت دیگر ریزش مو در خانم‌ها ارثی- ژنتیکی- هورمونی است که همیشه تصور می‌شود مخصوص آقایان است اما تعداد زیادی از خانم‌ها بعد از سن بلوغ درگیر این نوع ریزش مو می‌شوند. البته شروع این نوع ریزش مو در همه افراد یکسان نیست؛ یعنی بعضی‌ها از همان 16،15 سالگی درگیرش می‌شوند و برخی دیگر در سنین 20تا30 سالگی یا دیرتر این نوع ریزش مو را به صورت تنک و نازک شدن موها یا باز شدن فرق سر، تجربه می‌کنند. این روند معمولا پیش‌رونده است و درمان‌های خاصی از جمله مصرف برخی داروهای هورمونی برای آن تجویز می‌شود .احتمال برگشت‌پذیری این ریزش کمتر از سایر انواع ریزش موهاست.

 

سکه‌های زشت!

نوع دیگری از ریزش مو وجود دارد که هم در خانم‌ها و هم در آقایان به یک اندازه شیوع دارد و به صورت منطقه‌ای و دایره‌های کوچک رخ می‌دهد و به همین خاطر به ریزش موی «سکه‌ای» معروف است. این نوع ریزش مو به این صورت در خانم‌ها رخ می‌دهد که نقطه‌هایی از موی سر، ابرو، مژه و حتی بدن، دچار ریزش منطقه‌ای یا سکه‌ای می‌شوند. علت دقیق ریزش موی سکه‌ای نامشخص است اما به خاطر خودایمنی بدن رخ می‌دهد و معمولا اگر به صورت منفرد باشد، یعنی درمان راحت‌تری دارد تا اینکه به صورت گسترده بروز کند.

 

وجود عفونت‌های قارچی، بیماری‌های التهابی، بیماری‌های پوستی، مفصلی و روماتولوژی در سر نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود که این عوامل منحصر به خانم‌ها نیست و آقایان هم ممکن است دچار چنین ریزش موهایی شوند.

 

قاتل موی خانم‌های ایرانی

در خانم‌های ایرانی کم‌خونی مهم‌ترین علت ریزش مو است چراکه معمولا جایگزینی آهن بعد از سیکل‌های ماهانه درست انجام نمی‌شود؛ پس ضروری است که همه خانم‌ها حتما بعد از عادت ماهانه، برای تامین ذخیره آهن مورد نیاز بدن اقدام کنند و آزمایش‌های دوره‌ای انجام بدهند تا کمبود آهن در بدن سریع تشخیص داده شود. خانم‌ها در دوران بارداری موهایشان پرپشت می‌شود اما مدتی بعد از زایمان به دلیل افت هورمون‌های مادر و کم‌خونی‌های که اتفاق می‌افتد، دچار ریزش موی نسبتا شدیدی می‌شوند که ممکن است 6تا7 ماه هم به طول بینجامد،

 

از ویتامین D تا روسری!

کمبود ویتامین D هم یکی از عوامل مهم ریزش موست که در ایران به خاطر کم مصرف کردن لبنیات، کم‌تحرکی و. . . شایع است؛ بنابراین در آزمایش‌های دوره‌ای مربوط به ریزش مو، سنجش میزان ویتامین D بدن نیز بسیار ضروری است.

 

خیلی‌ها شاید تصور کنند ریزش موهایشان به خاطر آلودگی هواست اما خوب است بدانید آلودگی هوا تاثیر چندانی بر ریزش مو ندارد و بیشتر باعث خراب شدن جنس موها از جمله تیره‌رنگ‌ و بدشکل‌ شدن ساقه، خشکی و شکنندگی مو می‌شود.

 

همچنین بعضی خانم‌های شاغل که ساعت کار طولانی دارند هم ممکن است تصور کنند پوشاندن موها برای ساعات طولانی، یکی از عوامل موثر در ریزش موهایشان است اما اصلا این‌طور نیست و برعکس، پوشاندن موها می‌تواند مانع از نفوذ آلودگی هوا به موها شود. تنها مورد آرایشی که می‌تواند باعث ریزش موها شود، اکستنشن با فشار زیاد روی موهاست.

 

علت را در خانه پیدا کنید

به عقیده دکتر احسانی، گاهی می‌شود از روی مدل ریزش مو هم به علت بروز آن پی برد. وقتی ریزش مو بیشتر در جلوی سر و کناره‌های آن رخ می‌دهد، به احتمال خیلی زیاد به خاطر عوامل ارثی-هورمونی-ژنتیکی است، اگر ریزش مو کلی باشد، در بیشتر موارد تلوژن افلوویوم است و اگر تکه‌ای و دایره‌ای باشد هم که مسلما ریزش مو سکه‌ای است.

 

شامپو یا روغن مار؟!
خوب است بدانید برخی از شامپوهایی که در بازار است و با هزار تبلیغ می‌خواهند به ما بقبولانند که فقط محصولات خودشان می‌توانند مانع از ریزش مو شوند، تاثیر چندانی در جلوگیری از ریزش مو ندارند!

 

روغن مار، روغن محبوب خانم‌های هندی هم که زیبایی موهایشان را مدیون استفاده از این روغن هستند، تاثیری در رشد و پرپشت شدن موها ندارد و ژنتیک علت اصلی زیبایی موهای خانم‌های هندی است. روغن مار و همچنین روغن زیتون و بادام فقط و فقط باعث درخشش موها می‌شوند و تاثیری در پرپشتی و تقویت موها ندارند. تنها استفاده از منابع غذایی یا مکمل‌های آهن، روی و سلنیوم است که می‌تواند ریزش مو را قطع کرده؛ موها را تقویت کنند.

 

آیا این ریزش ‌ها برگشت‌پذیرند؟
روند کچلی معمولا پیش‌رونده است و درمان‌های خاصی از جمله مصرف برخی داروهای هورمونی برای آن تجویز می‌شود و بعضا ممکن است فرد مجبور به استفاده طولانی‌مدت از این داروها شود چراکه یکی از سخت‌درمان‌ترین مدل‌های ریزش مو در خانم‌ها، نوع ارثی- ژنتیکی- هورمونی است و احتمال برگشت‌پذیری آن کمتر از سایر انواع ریزش موهاست. اما در انواع ریزش‌های غیرارثی اگر عامل اصلی (یعنی رژیم غذایی نادرست، کم‌خونی، مشکل تیروئید و.‌ . . ) رفع شود، ریزش مو هم متوقف خواهد شد اما اگر عامل اصلی همچنان وجود داشته باشد، ریزش مو هم ادامه پیدا خواهد کرد.

 

Mahdi_turkoglu
۲۴خرداد

عکس های گیج کننده از خطاهای دید جالب

 

عکس های گیج کننده از خطاهای دید جالب

عکس های دیدنی

 

عکس های گیج کننده از خطاهای دید جالب

Mahdi_turkoglu
۲۴خرداد

طالع بینی پنیر و شخصیت شما

طالع بینی پنیر و شخصیت شما

 

پنیر نیمه نرم مثل پنیر فتا
پنیر های نیمه نرم مثل پنیر فتا (پنیر های بسته بندی پاستوریزه) ما را به دوران بچگی می برند.بنابراین آنهاهمگی مربوط به خانه،خانواده و کانون گرم خانوادگی میشوند.اگر هنوز به این پنیرها علاقه مندید،متخصصان معتقدند که عمیقاًدوست دارید یک بار دیگر شرایط گذشته را برای خود بازسازی کنید و این شاید همان دنیای امنی است که همیشه به دنبال آن بوده اید.به همین دلیل است که شما ابتدا خانواده،دوست،فامیل و آشنا را در اولویت قرار میدهید و این به رغم برنامهُ بسیار فشرده شماست.خانواده شما همیشه به دنبال غذاهای خانگی هستند و شما از این انعطاف پذیری آنها لذت میبرید. خانه شما همیشه گرم و پر از میهمان است و از دیدار دوستان شاد می شوید و سعی می کنید حداقل یک شب در هفته را با خانواده به خوبی و خوشی بگذرانید.

 

پنیرسفت مثل پنیر تبریزی یا لیقوان
این پنیر ها با طعم لذیذ ،باعث می شوند که احساس سر مست بودن به شما دست دهد . احساسی که در یک جنگل زیبا و پر از شقایق های وحشی به انسان دست می دهد .اصلا خجالتی نیستید . شما عاشق رفتن به موقعییت های جدید هستید و از اینکه منبع خیر باشید ، لذت می برید. دوستان عاشق شما هستند زیرا آنها همیشه بهترین لحظات را با شما میگذرانند . لذت گذراندن وقت با شما ،آنچنان زیاد است که هیچ میهمانی بدون حضورتان برگزار نمی شود . شما مهربان ،دلرحم، صمیمی و روراست هستید و بی کینه. در جنگل بودن مزایایی دارد که هر کسی با آن آشنا نیست !

 

پنیر فانتزی مثل پنیر چدار
هر تکه از این نوع پنیر که معمولاً در بسته بندی های کوچک و گاه با ترکیبات سبزیجات و غیره تهیه میشوند گوشه ای از زندگیتان را به تصویر می کشد و این نشان میدهد که شما تا چه حد در انجام کارها یتان مصمم و با اراده اید.همانند پنیر چدار از خارج سخت واز درون نرم وانعطاف پذیرید.در هر کاری همانند برگسالان فکر می کنید و اجازه نمیدهید کسی در روابط شما با دیگران،به ویژه دوستان دخالت کند.انچه شما را از دیگران متمایز می سازد،همان روح سخت و در عین حال لطیف شما در بر خورد با مسایل دیگران است.شاید به همین دلیل است که دیگران از مشورت با شما بیشترین استفاده را میبرند.

 

پنیر نرم مثل پنیر خامه ای
تحقیقات نشان می دهد اشخاصی که طالب تجمل و تجمل پرستی هستند ،به مراتب از خوردن پنیر های نرم همانند پنیر های خامه ای بیشتر لذت می برند و همیشه به دنبال لوازم لوکس و تجملی هستند، از پوشیدن لباس ابریشمی به عنوان لباس راحتی گرفته تا پوشیدن دمپایی های بسیار شیک رو فرشی. شما می دانید که چگونه باید با خود و زندگی خویش کنار بیایید لذت خوردن این پنیر، دقیقآ به اندازه لذت خریدن یک آباژور زیبا برای اتاق خوابتان است!

 

 

تهیه و تنظیم : مجله تکناز

Mahdi_turkoglu
۲۴خرداد

فناوری جالب برای پخت غذا در نیم دقیقه

با این فناوری می توانید در کمتر از نیم دقیقه غذای خود را بپزید.

 

بخش‌های Genie حاوی تمامی مواد طبیعی به صورت منجمد یا خشک‌شده هستند که مدت ماندگاری آن‌ها بین یک تا دو سال است. غذاهای طبخ‌شده توسط این سیستم در تکه‌های 140 گرمی سرو می‌شوند.

 

این گجت با استفاده از برنامه نرم‌افزاری گوشی هوشمند عمل می‌کند که از طریق این برنامه، Genie فعال شده و شروع به مخلوط‌کردن و همچنین افزودن مایعات لازم به مواد غذایی از طریق لوله‌هایش می‌کند. قسمت عقب این گجت، غذای موردنظر کاربر را در دمای مناسب می‌پزد و غذاهای درخواستی می‌توانند از هر نوع باشند.

 

سامانه Genie در پخت غذاها فقط از مواد طبیعی استفاده می‌کند و هیچ نوع مواد نگهدارنده که مردم معمولا به غذایشان می‌افزایند، را به کار نمی‌برد. مهندسان در حال ارائه دستورالعمل‌های پخت جدید برای این دستگاه هستند و به ویژه در آینده، رژیم‌های غذایی خاصی مانند غذاهای عاری از قند یا گلوتن توسط این ماشین طبخ خواهند شد.

 

در حالی که این گجت می‌تواند پخت‌و‌پز را در منزل آسان کند، شرکت سازنده امیدوار است آن را نخست در اختیار کافه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ قرار دهد. سازندگان امیدوارند با استفاده از Genie، توزیع غذایی در سراسر دنیا عادلانه‌تر شود و اتلاف غذایی تا حد زیادی کاهش یابد.

Mahdi_turkoglu
۲۱خرداد

به تازگی عکسی از یک نوزاد تازه متولد شده منتشر شده که جنجال های به پا کرده است. عنوان این عکس به دنیا آمدن سیاه ترین انسان قرن 21 است.

 

این عکس در شبکه های اجتماعی با این توضیحات منتشر شده است: سیاه ترین نوزادی ک در قرن ۲۱ متولد شد. نژاد پدر و مادر وی افریقای جنوبی است و نوزاد به هیچ گونه بیماری خاصی مبتلا نیست و کاملا سالم است.

 

متولد شدن سیاه ترین انسان قرن + عکس

 

هنوز درست یا نادرست بودن این تصویر و توضیحات از منابع معتبر اعلام نشده است!

 

Mahdi_turkoglu
۲۱خرداد

شعر طنز بینی عملی

 

کم باباتو کچل کن
یا خودتو مچل کن
کی بت می‌گه عمل کن
قصیده رو غزل کن
می‌شی له و لورده
دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر طنز بینی عملی

 

چه‌قد دماغ دماغ شد
قافیه‌مون چلاق شد
هی، یکی- چل کلاغ شد
تصنیف کوچه باغ شد
بره که برنگرده
دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر خنده دار دماغ عملی

 

اگه مثل کلنگه
مثل لوله تفنگه
با خوشگلی‌ت می‌جنگه
طبیعیه، قشنگه
نگو که این یه درده
دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر خنده دار دماغ عملی

 

اگر که مثل فیله
و یا از این قبیله
روی نوکش زیگیله
غصه نخور، اصیله
هی نرو پشت پرده
دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر خنده دار دماغ عملی

 

یکی می‌گه درازه
خیلی ولنگ و وازه
یکی می‌گه ترازه
غصه نخور که نازه
ببین خدا چه کرده
دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر خنده دار دماغ عملی

 

دماغ نگو جواهر
سوژه‌ی شعر شاعر
طویل فی‌المظاهر
پدیده‌ی معاصر
آهای تخم دو زرده
دماغ عمل نکرده

 

—————————-

شعر خنده دار دماغ عملی

 

با اون دماغ همیشه
عکس تو پشت شیشه
تو سینما چی می‌شه
شکستن کلیشه
کاشکی بری رو پرده
دماغ عمل نکرده

 

Mahdi_turkoglu
۲۱خرداد
 
تاثیرات مثبت و منفی قرص ژلوفن و ایبوپروفن


اگر سری به جعبه داروی منزل بزنید، به طور قطع داروهایی پیدا خواهید کرد که بدون نسخه از داروخانه تهیه شده و برای روز مبادا نگهداری می‌شوند. پای ثابت این جعبه‌ها معمولا مسکّن‌هایی هستند که در مواقع درد مورد استفاده قرار می‌گیرند. ژلوفن یکی از قوی‌ترین مسکن‌هایی است که در این موارد به کار می‌رود.

در واقع، ژلوفن نوعی داروی ضد التهاب غیراستروئیدی است که در درمان و کاهش دردها و التهاب‌های ناشی از التهاب روماتیسمی مفاصل و پوکی استخوان، تب، دردهای خفیف تا متوسط و درمان اولیه دردهای قاعدگی به کار می‌رود.

علاوه بر موارد کاربردی که برای ژلوفن (ایبوپروفن) اشاره کردیم، از این دارو در تسکین سردرد، دندان‌درد و دردهای عضلانی نیز استفاده می‌شود. در سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز ژلوفن برای کاهش درد به کار می‌رود.

ترشح پروستاگالاندین‌ها در مغز باعث بروز التهاب و درد می‌شوند.

ژلوفن و تأثیرات مثبت آن

ژلوفن مسکن ژله‌ای شکل بوده و تنها تفاوت آن با ایبوپروفن ژله‌ای بودن آن است. هر دوی این داروها مسکن‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی هستند و از نظر ظاهر متفاوت‌اند. مهم‌ترین عملکرد ژلوفن دردزدا بودن آن است و از طریق عملکرد محیطی که کاهش فعالیت پروستاگالاندین (واسطه‌های شیمیایی مشابه کلسترول که در واکنش به بیماری ترشح می‌شود) و احتمال جلوگیری از ترکیب یا عمل سایر مواد را به دنبال دارد،گیرنده‌های درد را نسبت به محرک‌های مکانیکی یا شیمیایی حساس می‌کند و به این صورت از فعالیت تکانه‌های درد جلوگیری می‌کند.

این داروی ضد التهابی غیراستروئیدی با ممانعت از تولید مواد طبیعی خاصی که موجب بروز التهاب می‌شوند، درد و التهاب را در افراد کاهش می‌دهد و در نهایت تورم، درد و تب را کم می‌کند. ترشح پروستاگالاندین‌ها در مغز باعث بروز التهاب و درد می‌شوند.

پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که از برخی بیماری‌ها رنج می‌برند مانند مبتلایان به آسم، مشکلات کبدی، کلیوی، نارسایی‌های خفیف قلبی، فشار خون بالا، حملات و بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عروق محیطی از قبیل باریک شدن عروق، مبتلایان به سکته و افرادی که سابقه خونریزی معده داشته‌اند، باید با احتیاط اقدام به مصرف ژلوفن و ایبوپروفن کنند.

‌ایبوپروفن, التهاب روماتیسمی مفاصل


مصرف زیاد ایبوپروفن در زنان باعث کاهش قدرت باروری می شود.

خطراتی که شما را تهدید می‌کند

داروهای شیمیایی با وجود فوایدی که دارند و قادرند درد و علائم بیماری‌ها را تسکین دهند، عوارض جانبی نیز به دنبال دارند و برخی از این عوارض می‌تواند جان مصرف‌کنندگان را به خطر بیندازد. ژلوفن یا ایبوپروفن هم از این گردونه مجزا نیستند و خطراتی را نیز ممکن است در افراد ایجاد کنند. اسهال، حالت تهوع و استفراغ، سوء‌هاضمه شامل نفخ و درد شکمی، هرگونه درد در ناحیه معده یا روده‌ها جزو عوارض شایع این مسکن‌ها و ضد التهاب‌ها به شمار می‌رود.

در کنار این علائم، احساس سرگیجه، ایجاد تورم و احتباس مایعات در بدن یا نفخ، بالا رفتن فشار خون، یبوست، ایجاد زخم در سیستم گوارشی، بروز کهیر و بثورات جلدی و برخی واکنش‌های حساسیتی و تشدید علائم آسم در بیماران نیز ممکن است سراغ مصرف‌کنندگان بیاید که تنها در موارد نادر به چشم ‌می‌خورد. بیمارانی که دچار چنین علائمی می‌شوند باید بعد از قطع دارو به پزشک مراجعه کنند.

ولی علاوه بر عوارضی که برای مصرف ژلوفن و ایبوپروفن اشاره کردیم، سیاه شدن مدفوع و استفراغ خون‌آلود جزو عوارض بسیار نادری است که تنها در موارد خاص به چشم می‌خورد.

محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند که زنان به دنبال استفاده طولانی‌مدت از ایبوپروفن دچار کاهش قدرت باروری می‌شوند ولی این مشکل با اقدامات سریع و آغاز راهکارهای درمانی قابل برگشت است و این گروه از زنان می‌توانند بارداری را تجربه کنند. از سوی دیگر، محققان توصیه می‌کنند افراد بعد از مصرف ژلوفن چنانچه با علائمی مانند خونریزی یا کبودی ساده، تغییر در میزان شنوایی یا زنگ زدن گوش، تغییرات روحی روانی و خلقی، تورم قوزک پا و نیز دست‌ها به طور ناگهانی و بدون دلیل، افزایش وزن بدون دلیل، سفت شدن ناحیه گردن، تغییر در حجم ادرار، تغییرات بینایی و خستگی غیرمعمول روبه رو شدند، حتما با پزشک مشورت کنند.

با مصرف ژلوفن ممکن است مشکل حاد و مهلکی چون بیماری‌های کبدی نیز رخ دهد. در صورت مشاهده هرگونه علامتی مبنی بر آسیب کبدی از قبیل تیره شدن ادرار، وجود حالت تهوع و استفراغ، کاهش اشتها، درد معده یا شکمی و زرد شدن پوست و چشم‌ها باید نسبت به اقدامات سریع پزشکی اقدام کرد.

البته معمولا واکنش حساسیتی بسیار شدید نسبت به این دارو بسیار نادر است، ولی با مشاهده هرگونه کهیر یا بثورات جلدی، خارش یا تورم در نواحی صورت، زبان یا گلو، سرگیجه شدید و دشواری در تنفس حتما به درمانگاه مراجعه کنید چرا که ادامه این علائم می‌تواند جان شما را به خطر بیندازد.

مشکلات کلیوی جزو عوارضی است که به دنبال مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی از قبیل ایبوپروفن ممکن است رخ دهد.

البته اگر افرادی که آب زیادی از دست داده و مبتلا به بیماری‌های کلیوی و نارسایی‌های قلبی باشند، سالمند بوده و داروهای خاصی را به طور همزمان مصرف کرده باشند ممکن است بیشتر دچار عوارض ناشی از مصرف ژلوفن و ایبوپروفن شوند. از این رو، متخصصان توصیه می‌کنند افراد در طول روز به اندازه کافی آّب و سایر مایعات را مصرف کنند تا از کم‌آبی بدن جلوگیری شود.

علاوه بر این، این دو دارو معمولا در افرادی که ناراحتی معده دارند ممکن است خونریزی‌های معده را به دنبال داشته باشد، به همین دلیل محققان معتقدند استعمال دخانیات در ترکیب با ژلوفن و ایبوپروفن خطر خونریزی معده را بالا می‌برد. به همین دلیل پزشکان به این افراد توصیه می‌کنند کشیدن سیگار را کنار بگذارند.

مصرف ژلوفن و ایبوپروفن همچنین حساسیت به نور آفتاب را بالا می‌برد. از این‌رو، قرار گرفتن طولانی‌مدت در برابر خورشید می‌تواند احتمال آفتاب‌سوختگی را افزایش دهد که استفاده از ضدآفتاب‌ها و لباس‌های پوشیده می‌تواند خطر را کاهش دهد.

مصرف ژلوفن در کودکان‌

طبق گفته‌ محققان، تجویز ژلوفن یا ایبوپروفن تنها در کودکان بالای 3 ماه که بیش از 5 کیلوگرم وزن داشته باشند به منظور کاهش درد، التهاب و کنترل تب مجاز است.

ولی برخی پزشکان ممکن است در صورت لزوم این دارو را برای کنترل تب در کودکان زیر 3 سال نیز تجویز کنند.

در واقع، در این سنین دادن ژلوفن و ایبوپروفن تنها با دستور پزشک معالج امکان‌پذیر است. دانشمندان کانادایی دریافتند که ایبوپروفن در مقایسه با استامینوفن و کدئین‌ها مؤثرترین داروی مسکن برای کودکان مبتلا به جراحت‌های عضلانی اسکلتی به شمار می‌رود.

مصرف ژلوفن و ایبوپروفن حساسیت به نور آفتاب را بالا می‌برد.

تداخلات دارویی

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف همزمان ژلوفن و ایبوپروفن با برخی داروها ممکن است باعث تداخلات دارویی و بروز عوارض جانبی ناخواسته‌ شود. یکی از این تداخلات، استفاده از داروهای ضد فشارخون است که معمولا بیماران مبتلا به فشار خون بالا استفاده می‌کنند.

در برخی موارد با وجود مصرف داروهای کاهنده فشار، ایبوپروفن می‌تواند این اثر را خنثی کرده و فشار خون بیماران را افزایش دهد که طبیعتا خطرات زیادی برای مبتلایان به دنبال خواهد داشت.


همچنین مصرف همزمان این دارو با آسپرین خطر خونریزی معده را بالا می‌برد. علاوه بر این استفاده از وارفارین در بیمارانی که مشکل انعقادی دارند، همزمان با ژلوفن اثر این دارو را کاهش داده و احتمال لخته شدن خون را بالا می‌برد.

 
Mahdi_turkoglu